• thecoc

    Roliga sätt att berätta för partner efterlyses!

    Jag börjar så smått misstänka att jag är gravid, har tagit två st svaga positiva gravtest, så vill avvakta ett par dagar och testa igen innan jag berättar något för min man. Vi brukar vara rätt påhittiga av oss, särskilt han och hitta på alla möjliga olika överraskningar, så nu har jag lite tid att fundera på hur jag ska kunna berätta för honom på ett roligt sätt.

    Har ni några förslag?

    Jag har hittills kommit på en sak; han går oftast upp före mig och sätter på kaffe på morgonen. Jag funderar på att lägga en lapp där kaffefiltret är där det står typ "Ska din fru verkligen ha kaffe? Hon är ju trots allt gravid" 

    Det kommer inte komma som en överraskning för honom, han vet ju att vi försöker, så därför vore det kul att få sätta dit han ordentligt Skrattande 

    Alla förslag välkomnas!

  • Svar på tråden Roliga sätt att berätta för partner efterlyses!
  • Anonym (tvätt)

    när du hänger tvätt tar du upp en liten bebistshirt  med texten pappas älskling,(eller iknande)

    och håller fram till honom och säger, men älskling jag tror du har krymt tvätten!

  • usernameAD

    Hej och grattis! 

    Tycker du ska tänka på att detta är en stor och viktig händelse även för din partner. Gör det till något positivt och skoja inte för mycket :) 

    Finns massor med sätt: 

    * Säg det rakt ut vid nåt festligt som du ordnat. Middag eller liknande. 
    * Gå till klädesaffär och lossas du ska handla. Gå till barnavdelning, ta fram nåt      gulligt och berätta att denna kanske skulle passa vår lilla... 
    * Köp en present och skriv ett kort till - du ska bli pappa. 
    * Fira men berätta inte varför. Gör nåt din partner uppskattar (gå på match eller?)

    Gå för guds skulle inte via någon annan. Tror det är något man vill höra direkt från sin älskade.. Lycka till :) 

  • Wilja87

    Köp ett kinderägg. Öppna pappret fint, dela på chokladen, ta ut leksaks beskrivningen och lägg in en egen liten lapp runt leksaken där du skriver vad du vill säga som t ex "Grattis, du har gjort mig på smällen. Du ska bli pappa!" Sen sätter du ihop chokladen med hjälp av vatten på kanterna och lägger tillbakapappret. Sen är det bara att ge det tillsammans med annat godis när ni ska ha lördagsmys.

  • Randig

    Baka en kladdkaka och skriv med glasyr på: Hej pappa, ses någon gång i (månaden bebben är beräknad). Är du riktigt skillad kan du ju måla en bebis med glasyren.

    Säg att ni ska fika och låt han hämta ut den från kylen:)

    Så gjorde vi fast till mormor och morfar.

  • thecoc

    Vad roliga förslag! Kom gärna med ännu fler, det här är ju så roligt att fnula på Skrattande Kinderägg är ju verkligen min typ av idé, det ska komma riktigt oväntat fast ändå trevligt, liksom Glad

  • Rosenblad

    "Skicka" ett brev till han som hans namn står på och se till att han tar in posten, så kan man köpa ett fint kort och skriva i eller bara en enkel lapp. I ett kuvert då. Kom på de nyss...funderar själv hur jag ska berätta när det är dags.

  • BeccaBus

    Köp en sån där klassisk "bebis tröja" alltså som det står bebis på magen på och ha den under ett förkläde när du lagar mat. Sen när det är dags att äta tar du av dig förklädet och sätter dig långsamt :)

Svar på tråden Roliga sätt att berätta för partner efterlyses!