• Forumvärd

Allergisk? Ställ en fråga till vår expert!

Våren är härlig men för många innebär det en tid av nysningar, kliande ögon och trötthet.
    Pollenallergi är inte alltid att leka med och kanske har du någon fråga som rör detta.
    Ställ den i så fall till Victoria vår nya allergiexpert.

Du kan ställa din fråga här:
    www.familjeliv.se/forum/15/491

• Svar på tråden Allergisk? Ställ en fråga till vår expert!
  • Forumvärd
    nnnnnnnn skrev 2016-05-03 16:45:46 följande:
    Hur snabbt får man svar?
    Hej hej!

Det bör gå relativt snabbt! Glad

• Author7

Jag börjar fundera på om jag är allergisk. Jag har haft en förkylning sen fredags och sovit igenom nästan hela helgen. I går när jag skulle gå ner på stan blev jag alldeles tårögd.Jag gick genom en park med mycket blommor och träd. Efter jag kom igenom parken fortsatte näsan var täppt och rinnande resan av kvällen.
    Jag har aldrig haft några besvär med pollen förut men jag börjar fundera om detta är några tecken på allergi eller om det bara överkänslighet? 

• jenniss

Ja gillar inte tomatskal.... Och undrar om jag endå får i mig det jag behöver. Även utan det. Om man tänker på lykopen.

• Tita Nic
    Forumvärd skrev 2016-05-03 14:07:37 följande:

Våren är härlig men för många innebär det en tid av nysningar, kliande ögon och trötthet.
    Pollenallergi är inte alltid att leka med och kanske har du någon fråga som rör detta.
    Ställ den i så fall till Victoria vår nya allergiexpert.

Du kan ställa din fråga här:
    www.familjeliv.se/forum/15/491

Huruvida är dem experter? Referens, CV, vetenskapliga avhandlingar?
  • Mamma of 3

Hej!

Min dotter har atopisk eksem sedan liten. Hon är idag 11 år och har fortfarande besvär av sitt eksem fast det har blivit bättre med åren. Vi blev avrådda att inte ha katt i hemmet pga detta och för att jag själv hade astma som barn som nu är borta. Hur är det med kanin? Finns det några risker med det? Vad kan hon alternativt jag utveckla? Gäller detta alla pälsdjur? Ska man egentligen avstå från alla då? Kaninerna skulle bo utomhus året runt men självklart bli burna och gosade med. Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Kristiina.

• Mamma of 3

Tillägas bör att dottern reagerade med prickar på kroppen på katter. Och hon har utslag i ansiktet i kontakt med kaniner. Och varit lite täppt i näsan till och från tillsammans med hamstrar. Mvh.

Svar på tråden Allergisk? Ställ en fråga till vår expert!