• Makintoch

Bruna flytningar

Hej! Jag är gravid i vecka 7 (6+2). Sedan fyra dagar tillbaka har jag bruna flytningar. Det har aldrig varit något inslag av färskt blod. Jag har kunnat använda samma trosskydd under en hel dag, det handlar alltså inte om några stora mängder. Jag vet att det är vanligt med bruna flytningar under graviditet, men jag är trots detta självklart orolig för missfall! Jag vill gärna höra från andra som är i samma situation eller som tidigare haft bruna flytningar under början av graviditeten. Hur har det gått för er? Har ni fått missfall? Hur länge hade ni bruna flytningar?

• Svar på tråden Bruna flytningar
  • NollÅtta

Hade lite bruna flytningar med sonen. Han är nu 5 år

Med 3an som nu som ligger i magen så hade jag en blödning med färskt blod i v 4 och det fanns till och med en klump med på ca 1x1 cm. Ingen smärta och ingen mer blödning efter det.Trodde det var kört. Men VUL ett par veckor senare visade ett tickande hjärta.

Fick lite bruna flytningar sen i v 9 men allt såg bra ut både på UL i v 12 och RUL.

Är nu i 22 och känner honom sparka varje dag

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • NollÅtta

Du kan ju alltid boka ett VUL om du är orolig, det skulle jag göra

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Pimpinellan

Hade t.o.m en färsk blödning och fick panik efter tidigare 4 missfall och inga barn. Den övergick i brunt och sen beige och försvann så den var ofarlig.

• Cherry83

Hej! Själv är jag i v 7+2 och har haft bruna flytningar sen första dagen jag plussade och än så länge ser allt bra ut förra vul såg vi ett hjärta som slog ska på återbesök på måndag igen!
    Men jag tycker att du ska kolla upp det! Min förra graviditet va i Januari i år fick bruna flytningar i v 5+4 lite då och då! Så jag bestämde mig för att kolla upp det och det visade sig vara ett utomkveds blev akut en titthålsoperation och dem fick ta bort en äggledare, det sjuka va att jag inte hade någon som helst smärta kände ingenting.
    Har haft ont denna graviditet så jag va 100 säker på att detta också va en utomkveds men nej så sjukt kroppen kan betee sig så olika!
    Kolla upp det! Det är din hälsa plus att det är bättre än att gå runt och oroa sig i onödan!

Svar på tråden Bruna flytningar