• dragonfly123

Bästa resemålet i sommar?

Hej!

Ska bjuda min sambo på en resa nu till sommaren! Då är frågan - vad är det bästa resemålet ni varit på?! (Under sommartider, dvs inte asien eller dylikt)

Vet inte om jag är sugen på att resa runt och kolla på massa saker eller bara ligga på stranden och sola, öppen för det mesta. Inte heller sugen på något jättedyrt, så gärna bästa stället i Europa.

Öppen för att t.ex bila ner till Frankrike/Holland/Belgien eller t.ex Polen, tjeckien eller ta båten över till de baltiska länderna kanske?! Eller så sätter man sig på första bästa flyg till t.ex Grekland/kroatien/spanien lite mer traditionellt! 

Vad har ni gjort som ni verkligen kan rekommendera? Dela med er!

• Svar på tråden Bästa resemålet i sommar?
  • Linnis92

Inte för att vara en teåkmåns, men den bästa sommarsemestern jag har gjort var när vi bilade från Sörmland, längs med kusten, Öland, skåne, en sväng till Köpenhamn, Halland och Göteborg sen hem. Var borta i 11 dagar. Sverige är verkligen fantastiskt fint!

• nnnnnnnn

Wladyslawowo i Polen var trevligt för 10 år sedan. Har ingen info om det blivit bättre/sämre/oförändrat.

Vi hyrde stuga nära stranden. Lång fin strand. Liten by/stad. Fint badhus. Bra priser.

• Lonlely Wolf

Mitt bästa tips är att åka efter Norska gränsen upp till Treriksröset och ner antingen svenska eller finska sidan neråt igen. Dessa natur upplevelser ni får går inte att varken fotografera eller berätta man måste se med egna ögon.

• En glad tjej

Jag vill tipsa om Gran Canaria. Tillhör Spanien men ligger ju i Atlanten och nära Afrika. Vädret är oftast behagligt även om sommaren på Gran Canaria kan vara väldigt varm om det kommer in vindar från Sahara. Det är billigare att resa till Gran Canaria på sommaren än länderna kring Medelhavet. Det är även billigare att leva där och det finns mycket att utforska på ön med bil.

Svar på tråden Bästa resemålet i sommar?