• emmamoa123

Medicinsk sekreterare Kristianstad och lund

Hej, har sökt in till utbildningen Medicinsk sekreterare i Kristianstad och Lund. Finns det folk här som går eller har gått någon utav utbildningarna som kan svara på några frågor?

Hur har era scheman sett ut? Har det varit lärarledda lektioner varje dag och vilka tider ungefär? Samma hela terminerna eller klingar det av eller blir det mer intensivt?

Hur flexibelt är det? Kan man om man tex vabbar, studera hemifrån ett par dagar utan att riskera att hamna för mkt efter?

Har ni behövt studera hemma kvällar och helger? Har det fungerat med ev barn?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Medicinsk sekreterare Kristianstad och lund
  • Hanni88

Hej! Kan tyvärr inte svara på dina frågor.. Men jag har sökt samma, och var på antagningstesterna. Hur kändes det för dig? :)

• emmamoa123
    Hanni88 skrev 2016-05-06 23:21:22 följande:

Hej! Kan tyvärr inte svara på dina frågor.. Men jag har sökt samma, och var på antagningstesterna. Hur kändes det för dig? :)

Hej! Jodå det kändes bra! Stor skillnad på antagningsproven dock! Det i Kristianstad var mer omfattande. Svårt att veta hur det gick dock....vad kände du? :)
  • emmamoa123
    Hanni88 skrev 2016-05-06 23:21:22 följande:

Fått antagningsbeskedet? Jag kom på reserv 18 :(
  • lilly89

Jag gjorde också det testet i Kristianstad. Tyckte det var rätt svårt, däremot var it- delen lättare eftersom det var sådant man brukar göra. :)

• emmamoa123
    lilly89 skrev 2016-05-19 07:34:35 följande:

Jag gjorde också det testet i Kristianstad. Tyckte det var rätt svårt, däremot var it- delen lättare eftersom det var sådant man brukar göra. :)

Jo det var lätt! Har du fått besked?
  • Hanni88

Hej!

Jag blev antagen i Kristianstad.. Men väntar på svar från Lund, det ligger närmre så jag skulle helst vilja gå där. Hoppas ni kommer in! Många som tackar nej så chansen finns!

• Lima8989

Jag kom in i Kristianstad, så då blir det plugg i höst :) ska bli jätteroligt.

• Hanni88

Hej!

Jag blev antagen i Kristianstad men tackade nej, lite långt borta! Reserv nr 20 i Lund..

Men fick veta idag att jag kom in i Landskrona så där ska jag börja ????

Hur går det för er?

• Eltonellie
    Hanni88 skrev 2016-06-29 10:31:06 följande:

Hej!

Jag blev antagen i Kristianstad men tackade nej, lite långt borta! Reserv nr 20 i Lund..

Men fick veta idag att jag kom in i Landskrona så där ska jag börja ????

Hur går det för er?

Hej och GRATTIS! Började som reserv nummer 7 i lund och fick idag reda på att jag kom in!! :D 
     Lycka. 

Minus för de dåliga lönerna som medisek får dock. Vet ni mer om lönerna för medisek? Har fått höra att de ligger mellan 17-20 000 i månaden innan skatt...

Bara man trivs med arbetet så. 

Bor du nära landskrona eller i Landskrona? :)
  • emmamoa123
    Eltonellie skrev 2016-06-30 15:59:32 följande:

Hej och GRATTIS! Började som reserv nummer 7 i lund och fick idag reda på att jag kom in!! :D 

Lycka. 

Minus för de dåliga lönerna som medisek får dock. Vet ni mer om lönerna för medisek? Har fått höra att de ligger mellan 17-20 000 i månaden innan skatt...

Bara man trivs med arbetet så. 

Bor du nära landskrona eller i Landskrona? :)

Hej, jag såg att du kommit in i Lund medicinsk sekreterare ???? Jag har oxå kommit in så vi ses imorgon ????Minns inte vilket salsnummrr Ann nämnde, var så uppspelt när hon ringde. Minns du?
  • MrsAmelia

Hej! Jag skulle vilja läsa denna utbildning i Lund nästa höst, men hittar ingen information om den, bara i Malmö och Kristianstad. Vet ni som läser där nu om de lagt ner det?

Tack på förhand :)

Svar på tråden Medicinsk sekreterare Kristianstad och lund