• Äldre 6 May 07:35
    4482 visningar
    22 svar
    22
    4482

    Flera tidiga missfall

    Hej,

    Fått mitt tredje missfall i vecka 8. Missed abortion, dvs kroppen stöter inte bort det själv. Upptäckt på tidigt UL. Någon som varit med om liknande? Tips?

  • Svar på tråden Flera tidiga missfall
  • Äldre 6 May 08:24
    #1

    Är uppe i 7 missfall nu på rad ..

  • Äldre 6 May 12:49
    #2

    Fick mf nr 8 igår och väntar nu på att kroppen ska ta hand om det.

    Har du gått någon utredning? Annars är det dax för det nu.

  • Äldre 6 May 15:42
    #3

    Jag har gått hos gyn. Och testat progestiron nu vid denna graviditet men det hjälpte ju inte. Nu väntar fler utredningar hos läkare. Vad har ni testat? Jag bävar för att det ska hända igen. Hur har ni orkat?

  • Äldre 6 May 20:13
    #4

    Loppanloppan

    Vi har gått en fertilitetsutredning, vilket man i vårt landsting (östergötland) kan be om efter 3 MF, ALLT ser bra ut på proverna.

    Denna gången satt även ägget perfekt i livmodern då dom trott att ägget satt sig över mitt Ksnitt ärr tidigare men det har varit rena gissningar. Nästa grav tänker jag tvinga läkaren att skriva ut något blodförtunnande, min dotters moderkaka var full m proppar o vägde 1800 i v37 ???? Läkare på gynakuten igår blev nästan ledsen när hon fick höra att vi inte fått tex trombyl efter första MF.

    Hur man orkar, jag har ingen aning, MEN det gör man! Jag har varit ledsen och störtgråtit i ett par veckor, sen kommer känslan av ägglossning o vips så har man lite kul i sänghalmen ?? O så är man igång igen. Man glömmer smärtan och sorgen ganska fort som tur är. Mitt bästa tips (som jag själv dom första ggr var dålig på) är att ha roligt, hitta på skojiga saker o leva livet :)

  • Äldre 7 May 08:56
    #5

    Jag har haft 3 missed abortion mellan v 9 och 12 och ett missfall i v 6. Dessutom gick det 2 år från första MA till andra innan jag ens blev gravid. Till slut gjorde vi IVF, tredje försöket med fryst embryo blev jag gravid för tredje gången (eller fjärde eftersom vi har en son sedan innan som fyller 6 år i juni). Den utvecklade sig inte som den skulle och det blev bekräftat i v 9 i januari förra året. Blev ett utdraget förlopp med skrapning till slut. I maj blev jag gravid spontant och fick se hjärtat i v 7, 3 veckor sedan hade det slutat slå och jag valde skrapning direkt. I höstas gjorde vi missfallsutredning som inte visade nåt. Vi hade ett försök kvar med ett fryst embryo som vi tänkte göra i januari år men när mensen skulle komma var jag gravid spontant igen. Och nu 5 år efter vi försökt få syskon är jag gravid i v 22 med en frisk pojke.

    Ibland funkar det helt enkelt, om det inte är nåt fel på ens kropp. Jag är glad för att vara gravid igen men lite bitter över att jag hunnit bli 37 år och förmodligen inte hinner med ett trdje barn som jag alltid önskat. Dessutom mådde jag så fruktansvärt illa med kraftiga kräkningar den här gången att om jag skulle vilja bli igen så måste andra barnet vara ett par år gammal och då är jag över 39 år och det ökar ju risken ännu mer för missfall och kromosomavvikelser.

  • Äldre 7 May 14:48
    #6

    Oj vilka historier! Jag hoppas verkligen det går bra för er. Ingen förtjänar detta. Tänkte kräva trombyl nästa gång. Vi har haft lite stroke i släkten, vet inte om det kan ha med det att göra. Magnesium och zink ska jag också be att få utskrivet.

  • Äldre 8 May 07:19
    #7

    Har haft 3 st MA. Efter de två första blev jag gravid nästan direkt men efter det tredje tog det ett tag innan kroppen kändes i fas igen så vi väntade med att försöka. Efter ca 4 månader (när vi dessutom precis fått tid för utredning) blev jag gravid och är nu i v 33.

  • Äldre 8 May 10:10
    #8

    @haga81 grattis! Fick du någon hjälp, äta några mediciner eller liknande? Åh jag hoppas det där händer mig nästa gång!

  • Äldre 8 May 16:39
    #9

    Tack! Nej kom aldrig så långt. Hade kontakt med sjukhuset för att boka tid när jag hade ägglossning men upptäckte att jag var gravid istället :). Håller tummarna för att det går vägen för dig också!

  • Äldre 11 Jun 17:51
    #10

    1 mf och 2 ma (varav 1 blighted ovum) här. Ingenting funnit i utredningar.

    Nu har jag precis blivit gravid för fjärde gången... Har ätit extra mycket vitaminer (och bl.a. magnesium) den här gången.

Svar på tråden Flera tidiga missfall