• Anonym (Minna)

Liona, Alva eller Tyra?

Vilket namn är finaste Liona, Alva eller Tyra. Kan även stavas Leona. Vi kan inte bestämma oss.

• Svar på tråden Liona, Alva eller Tyra?
  • Anonym (Klara)

Alva tycker jag :)

• Anonym (Klara)

Leona är också fint med den stavningen :)

• Anonym (Minna)

Tvilling brorsan ska heta Leonel, kanske för likt?

Anonym (Klara) skrev 2016-05-07 00:33:07 följande:

Leona är också fint med den stavningen :)

• Anonym (Klara)
    Anonym (Minna) skrev 2016-05-07 00:41:38 följande:

Tvilling brorsan ska heta Leonel, kanske för likt?

Ja, jag tycker det är för likt. Då hade jag valt Alva :).
  • MaryM

Min dotter heter Alva. :)

Tyra är också fint men Leona är för likt brorsan!

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Minna)

Gillar namnet Alva men sambon vill ha Leona då han tycker Alva är tråkigt. Annars så kanske man kan ta Lova eller Elina.

Leonel uttalas som det låter men Leona blir mer Liiioona. Är det för likt och fantasilöst ? Annars finns det ett till namn Leonie.

• Frozennh

Alva tycker jag är ett väldigt tråkigt namn, fantasilöst som sagt. Alla heter Alva. Tycker Liona men Leonie var också fint.

• Anonym (Varför?)

Ta det du vill ha! Leona och Leonel är inte alls för likt stavas likt men uttalas absolut inte lika. Annars tycker jag att Adele också är fint, Melanie funkar också.

• Topcom

Leona och leonel är på tok för likt alla fall, det är ett som är säkert

• Anonym (Minna)

Håller med men älskar det namnet. Annars är Celine också fint.

• Anonym (för likt)

Självklart ska ni ta de namn ni vill ha och älskar. Men måste säga att utomstående nog reagerar på likheten mellan Leonel och Leona/Liona. Valpkullsvarning. Jag har även ett tvillingpar som kompisar som är döpta med rimmande namn: Tina och Mina. De har tyckt det var pest, och berättat att deras föräldrar ångrade sig sedan när barnen blev äldre pga just rekationerna. Tycker det är risk för liknande med Leonel och Leona/Liona.

• Anonym (Minna)

Blev Alva Angelina Nicole! Alva som tilltalsnamn!

• Anonym (för likt)
    Anonym (Minna) skrev 2016-05-14 22:10:08 följande:

Blev Alva Angelina Nicole! Alva som tilltalsnamn!

Jättefint namn! :)
  • Anonym (Minna)

Tack var tveksam med namnet men blev Alva är fint och det passar med tvillingbrorsans namn Leonel och Alva.

Svar på tråden Liona, Alva eller Tyra?