• Cina84

Överstimulerad tips på lindring

Hej!

Är det någon som kan ge mig tips på hur jag kan lindra detta?? Magen är så fruktansvärt spänd så jag vet inte vad. Mina värden är ok och jag har ingen vätska i buken "bara" i vävnaden. Jag fick utskrivet citodon igår som jag kunde ta tillsammans med alvedon som lindring men jag blev riktigt dålig av det, spydde hela morgonen.

Eller är det endast bara att rida ut stormen?

Oerhört tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Överstimulerad tips på lindring
  • Vickan I

Drick mkt vatten. Låter tokigt, men då släpper kroppen ifrån sig vätskan lättare. Åt du i samband med citodon? Annars mår jag också illa.

• Cyanea

Säger samma som Vickan - mycket vätska. Jag drack massor med Ramlösa eftersom det även innehåller en del salter, vilka också behövs när vätskebalansen i kroppen är off. 

Annars är det nog tyvärr bara att härda ut :( Hoppas du snart mår bättre. Lycka till! 

• Cina84
    Vickan I skrev 2016-05-07 16:12:21 följande:

Drick mkt vatten. Låter tokigt, men då släpper kroppen ifrån sig vätskan lättare. Åt du i samband med citodon? Annars mår jag också illa.

Cyanea skrev 2016-05-07 17:24:48 följande:

Säger samma som Vickan - mycket vätska. Jag drack massor med Ramlösa eftersom det även innehåller en del salter, vilka också behövs när vätskebalansen i kroppen är off. 

Annars är det nog tyvärr bara att härda ut :( Hoppas du snart mår bättre. Lycka till! 

Då ska jag fortsätta dricka en massa. Illamåendet och kräkningarna kom på morgonen efter precis som att det var en reaktion när det gått ur kroppen.

Tack för omtanken :).

Kram
  • Libra1

Drick mycket vatten och ät mycket salt. Vila!!! Är du gravid så kan det tyvärr sitta i ett tag. Men det är det värt. :)

Vissa tål inte Citodon. Jobbigt!

• Cina84
    Libra1 skrev 2016-05-08 09:13:40 följande:

Drick mycket vatten och ät mycket salt. Vila!!! Är du gravid så kan det tyvärr sitta i ett tag. Men det är det värt. :)

Vissa tål inte Citodon. Jobbigt!

Tack för svar :)

Jag får kämpa på med vattnet..stånk och stön ;). Går det bra med vad som helst som är salt? Godis å sånt? Jo det positiva är ju att jag är gravid :) men detta är ganska jobbigt. Hur länge kan det hålla i sig?

Då är jag nog en av dem som inte tåler. Jag tar panodil zapp nu för att kanske få en liten effekt, vågar inte gå när citodonet ;). Förresten är det ok att sitta i solen eller man fyller på med mer vätska då?

Kram
Svar på tråden Överstimulerad tips på lindring