• Anonym (lite smått orolig..)

Vad betyder ;) i ett sms för dig?

Hej!
    Jag lever med en man som har två barn sedan tidigare. Har varit mycket tjafs genom åren men enbart pga barnens mamma min sambos ex. 
    Hon har behandlat honom så in i helvette dåligt men min sambo ser själv inte det, hon kommer med orimliga krav som min sambo köper som drabbar hans nya familj mig och våra gemensamma. Han har nu senaste tiden kört över mig och våra barn för hennes och dom äldre barnens vinning för han är så konflikträdd. 
    Kollade min sambons mobil nu i morse och då hade han fått ett sms av henne, med ;).. är inte det en flörtgubbe? Känns väldigt olustigt för mig, då min mamma frågasatte mig om dom två har en relation eftersom försvarar hennes konstiga sätt och väljer att bli arg på mig...

• Svar på tråden Vad betyder ;) i ett sms för dig?
  • Anonym (C)

Det beror ju helt på sammanhanget. Jag kan skicka sånt till mitt ex typ: fick du iväg barnen i tid till skolan idag ;) (han är väldigt dålig på att passa tider). Jag menar verkligen inte att flirta med honom.

• Anonym (Öh)

Det är ju när man säger något med glimten i ögat, skämtar osv.

• nnnnnnnn

Inte flirtande!
    Som de andra tolkar jag det som lite mer retsamt/skämtsamt.

Hon vill ha pengar på ett retsamt sätt då? Hon är borta med ena barnet och den resan har det dargit iväg mycket i pengarväg och vill ha mer för kostnaden för hans dotter

• Anonym (ööh)
    Anonym (lite smått orolig..) skrev 2016-05-07 21:08:40 följande:

Hon vill ha pengar på ett retsamt sätt då? Hon är borta med ena barnet och den resan har det dargit iväg mycket i pengarväg och vill ha mer för kostnaden för hans dotter

Vil hon ha pengar på ett flirtigt sätt då, menar du?
    Anonym (ööh) skrev 2016-05-07 21:17:47 följande:
    Vil hon ha pengar på ett flirtigt sätt då, menar du?
    Hon har ställt mig och sambons i mot varandra, hon vet att jag har "tuffat" till min sambo sen hon lämnade honom så om jag försvinner ur bilden kan hon köra och kräva pengar hur hon vill utan problem för han gör som hon säger
  • Anonym (ööh)
    Anonym (lite smått orolig..) skrev 2016-05-07 21:21:26 följande:
    Hon har ställt mig och sambons i mot varandra, hon vet att jag har "tuffat" till min sambo sen hon lämnade honom så om jag försvinner ur bilden kan hon köra och kräva pengar hur hon vill utan problem för han gör som hon säger
    Jaha, men du är ju inte ur bilden vad jag förstår. 

Vad spelar det förresten för roll vad hon skriver och eventuellt menar? Det är väl vad din sambo svarar och menar som är av betydelse?
    Anonym (ööh) skrev 2016-05-07 21:25:32 följande:
    Jaha, men du är ju inte ur bilden vad jag förstår. 

Vad spelar det förresten för roll vad hon skriver och eventuellt menar? Det är väl vad din sambo svarar och menar som är av betydelse?
    Hon strävar ju efter att få ut mig ur bilden och snart har hon lyckats. Min sambo försvarar henne och skriker att jag och dum i huudet osv så hon har ju snart lyckas hjärntvätta honom
  • Anonym (ööh)
    Anonym (lite smått orolig..) skrev 2016-05-07 21:28:59 följande:
    Hon strävar ju efter att få ut mig ur bilden och snart har hon lyckats. Min sambo försvarar henne och skriker att jag och dum i huudet osv så hon har ju snart lyckas hjärntvätta honom
    Om du tror på en teori som den där så har hon ju dessvärre rätt.
  • Anonym (jaja)

Bonusmammetråd nr 1000 där det visar sig att bonusmammans problem, ilska, sorg, frustration egentligen beror på mannens beteende (han skriker att jag är dum i huvudet). Men det är alltid bekvämare att skylla allt på biomamman.

Svar på tråden Vad betyder ;) i ett sms för dig?