• Anonym (Tomboy)

Varför är många snälla killar så fega och rädda?

Många killar som ser sig som snälla gnäller ibland på att ingen vill ha dem och att vi kvinnor tycks dra oss till "bad boys" eller skitstövlar. Att vi skulle välja dem framför de snälla. Men så är det inte riktigt. Däremot har många av oss kvinnor upptäckt att s.k. "snälla" killar ofta också är väldigt fega och rädda när det kommer till att försvara oss fysiskt om vi skulle bli påhoppade eller ofredade. Jag har varit tillsammans med 6-7 s.k. "snälla" killar, som förvisso också har varit snälla överlag, väldigt goa att kela och kramas med osv men som sagt när det kommer till att ta sin kvinna i försvar mot yttre hot så står de sig (de snälla killarna) ganska slätt. Samtidigt så brukar "snälla" killar bli inte alls så snälla när de umgås i sina grabbgäng. Då ska man som kvinna acceptera att få höra olika manschauvinistiska ,kränkande och sexistiska yttranden medans de sitter och garvar och dricker öl och då ska man själv hålla distansen och sköta sitt, kanske småskratta lite själv trots att man inte tycker det är det minsta skoj, något jag med åren blivit jävligt less på och därför har jag numer valt bort "snälla" killar.

Men för att gå tillbaks till huvudorsaken så har alla de här "snälla" killarna jag varit tillsammans med betett sig som paranoida räddharar när man t.ex. varit ute och promenerat med dem på stan efter 18.00 på kvällen. En gång när jag var ute och gick med en av dessa killar bl.a. för att vi hade glömt att handla några saker under dagen och skulle besöka en mindre butik som låg några kvarter från där vi bodde, så kom det fram några berusade unga killar och frågade om vi hade cigaretter. När jag sa till dem bestämt att det hade vi inte så började två av de unga killarna bli otrevliga och en sa åt mig att "du ska inte va så kaxig din jävla fitta, jag frågade för fan bara om någon cigg". Min kille hade nu gått en bit därifrån, såg livrädd ut och sa i nästan viskande ton till mig att "Kom nu går vi hem". Inte minsta tendens till att stå upp för den man älskar och försvara henne i hotfulla situationer. En av de berusade killarna sa då att "Ja, följ med din fitta till kille hem, för barnprogrammen börjar väl snart?", varefter de skrattade hånfullt och drog åt ett annat håll.

Jag skämdes mest över min kille som betett sig som en räddhare och att han nästan tänkt lämna mig med de otrevliga unga killarna. Som om kärlek inte betyder någonting när man blir utsatt för hotfulla människor el. situationer, då får man som kvinna tydligen lära sig att ta vara på sig själv!

En annan kille jag var med som också tillhörde de "snälla" vågade inte ens gå ut på stan på kvällen om jag bad honom gå och köpa någonting till mig, inte ens då jag själv skickade med honom egna pengar. Han försvarade sig med att "det är så mycket typer ute den här tiden". Jag sa till honom att för fan du är väl ingen rädd gammal pensionär som är rädd att bli nedslagen och rånad så fort du går utanför dörren? Och den här killen var både lång, stor och kraftig!!

Alltid detta att om man går ut sent på kvällen (om det inte är alkohol med i bilden förstås) så ska man gå snabbt, undvika människor och se ut som om man har bråttom till tåget eller nåt.

Samma beteende, fast i varierande grad, har jag alltså erfarit hos dessa "snälla" killar. Fega till tusen och rädda om sitt egna skinn när det väl gäller. Dessutom tenderar de att vara jävligt falska som sagt när de umgås med sina manliga vänner/kompisar. Då kan de vara hur kaxiga och nedlåtande som helst och macho m.m., men när det väl gäller är de "snälla" killarna inte mycket att hålla i när åskan går.

• Svar på tråden Varför är många snälla killar så fega och rädda?
  • Anonym (Kvinna)

Du har bara inte träffat en man ännu.

• StevenDiese

Mja, du har väl en poäng.
    Är nog en sån kille själv. Dock i fallet med ciggen så är det ju ganska puckat att mucka när de är flera.

Även om inte jag blir aggressiv för minsta lilla samt undviker konfrontationer på stan så kan du ge dig fan på att jag i ett skarpt läge skulle slå tills jag dog eller motståndaren gett upp för att skydda min brutta.

Men börja mucka med folk som söker bråk är knäppt.

• Smastor
    StevenDiese skrev 2016-05-08 12:40:47 följande:

Mja, du har väl en poäng.

Är nog en sån kille själv. Dock i fallet med ciggen så är det ju ganska puckat att mucka när de är flera.

Även om inte jag blir aggressiv för minsta lilla samt undviker konfrontationer på stan så kan du ge dig fan på att jag i ett skarpt läge skulle slå tills jag dog eller motståndaren gett upp för att skydda min brutta.

Men börja mucka med folk som söker bråk är knäppt.

Men jävligt manligt att inte ge sig för såna typer ;)

TS varför handlar du inte själv eller ber fyllon lämna dig ifred? Är du rädd och osäker? Köp en hund istället..
  • Anonym (H)

Jag räknar inte dessa killar du beskriver som " snälla killar " alls.

En man kan vara snäll utan att vara feg.

• Lossedonken

Fast din kille gjorde ju helt rätt. Hade han tjafsat emot hade det förmodligen blivit slagsmål. Att tjafsa med berusade personer är bara puckat.

Unga män är de som råkar ut för mest oprovocerat våld. Män löper större risk än kvinnor att råka ut för något i stan sent på kvällen. Rent statistiskt var det mindre riskabelt för dig att gå ut och handla (varför skulle han handla pt dig öht?).

Dina killar var smarta.

• Lossedonken

Dessutom var dina killar uppenbarligen inte snälla med tanke på vad du skriver. Snarare socialt osäkra.

• Anonym (Oj)

Oj

Jag ser mig som snäll kille men inte de minsta feg
    Men du måste leva på en helt annan planet än mig,,, eller på en av dessa 52 platser som samhället tappat kontroll över
    För jag har aldrig hamnat i en situation där jag måste försvara min tjej.

• Anonym (o)

Blir ofta också att "snälla killar" inte får de snyggaste tjejerna direkt sådär, utan det kommer när tjejerna har mognat vid 30 års ålder. Innerst inne vill dessa "snälla killar" inte ha någon rutten fallfrukt utan de vill ha någon som matchar dem är snygg i 20 års ålder. Men antigen accepterar dem det eller tar en tjej från utlandet som är i 20 års åldern. Svenska tjejer måste först knolla av sig så att säga.

Det är inte värt att beskydda rutten fallfrukt.

• Lossedonken
    Anonym (Oj) skrev 2016-05-08 13:32:09 följande:

Oj

Jag ser mig som snäll kille men inte de minsta feg

Men du måste leva på en helt annan planet än mig,,, eller på en av dessa 52 platser som samhället tappat kontroll över

För jag har aldrig hamnat i en situation där jag måste försvara min tjej.

Jag undrar också över det där med att försvara tjejen. Hur ofta händer sånt?

Dels har min kille aldrig behövt stå upp för mig. Och om det behövs kan jag ju snacka själv! Jag är inget litet mähä bara för att jag är tjej.
  • Fobiker

Jag tycker nog att jag är en rätt snäll kille (även om jag kanske inte är den traditionella sortens "snälla kille") men jag känner inte riktigt igen mig i TS beskrivning. Nu har jag inte varit i en situation där jag behövt försvara en kvinna, men de gånger jag behövt försvara mig själv eller mina vänner har jag inte backat. När jag behöver eller känner för att gå ut på stan så gör jag det själv oavsett tid på dygnet. Jag går inte omkring och är det minsta kaxig, men jag är inte heller direkt rädd när jag är ute. 

Svar på tråden Varför är många snälla killar så fega och rädda?