Varför är många snälla killar så fega och rädda?
Många killar som ser sig som snälla gnäller ibland på att ingen vill ha dem och att vi kvinnor tycks dra oss till "bad boys" eller skitstövlar. Att vi skulle välja dem framför de snälla. Men så är det inte riktigt. Däremot har många av oss kvinnor upptäckt att s.k. "snälla" killar ofta också är väldigt fega och rädda när det kommer till att försvara oss fysiskt om vi skulle bli påhoppade eller ofredade. Jag har varit tillsammans med 6-7 s.k. "snälla" killar, som förvisso också har varit snälla överlag, väldigt goa att kela och kramas med osv men som sagt när det kommer till att ta sin kvinna i försvar mot yttre hot så står de sig (de snälla killarna) ganska slätt. Samtidigt så brukar "snälla" killar bli inte alls så snälla när de umgås i sina grabbgäng. Då ska man som kvinna acceptera att få höra olika manschauvinistiska ,kränkande och sexistiska yttranden medans de sitter och garvar och dricker öl och då ska man själv hålla distansen och sköta sitt, kanske småskratta lite själv trots att man inte tycker det är det minsta skoj, något jag med åren blivit jävligt less på och därför har jag numer valt bort "snälla" killar.
Men för att gå tillbaks till huvudorsaken så har alla de här "snälla" killarna jag varit tillsammans med betett sig som paranoida räddharar när man t.ex. varit ute och promenerat med dem på stan efter 18.00 på kvällen. En gång när jag var ute och gick med en av dessa killar bl.a. för att vi hade glömt att handla några saker under dagen och skulle besöka en mindre butik som låg några kvarter från där vi bodde, så kom det fram några berusade unga killar och frågade om vi hade cigaretter. När jag sa till dem bestämt att det hade vi inte så började två av de unga killarna bli otrevliga och en sa åt mig att "du ska inte va så kaxig din jävla fitta, jag frågade för fan bara om någon cigg". Min kille hade nu gått en bit därifrån, såg livrädd ut och sa i nästan viskande ton till mig att "Kom nu går vi hem". Inte minsta tendens till att stå upp för den man älskar och försvara henne i hotfulla situationer. En av de berusade killarna sa då att "Ja, följ med din fitta till kille hem, för barnprogrammen börjar väl snart?", varefter de skrattade hånfullt och drog åt ett annat håll.
Jag skämdes mest över min kille som betett sig som en räddhare och att han nästan tänkt lämna mig med de otrevliga unga killarna. Som om kärlek inte betyder någonting när man blir utsatt för hotfulla människor el. situationer, då får man som kvinna tydligen lära sig att ta vara på sig själv!
En annan kille jag var med som också tillhörde de "snälla" vågade inte ens gå ut på stan på kvällen om jag bad honom gå och köpa någonting till mig, inte ens då jag själv skickade med honom egna pengar. Han försvarade sig med att "det är så mycket typer ute den här tiden". Jag sa till honom att för fan du är väl ingen rädd gammal pensionär som är rädd att bli nedslagen och rånad så fort du går utanför dörren? Och den här killen var både lång, stor och kraftig!!
Alltid detta att om man går ut sent på kvällen (om det inte är alkohol med i bilden förstås) så ska man gå snabbt, undvika människor och se ut som om man har bråttom till tåget eller nåt.
Samma beteende, fast i varierande grad, har jag alltså erfarit hos dessa "snälla" killar. Fega till tusen och rädda om sitt egna skinn när det väl gäller. Dessutom tenderar de att vara jävligt falska som sagt när de umgås med sina manliga vänner/kompisar. Då kan de vara hur kaxiga och nedlåtande som helst och macho m.m., men när det väl gäller är de "snälla" killarna inte mycket att hålla i när åskan går.