Anonym (Förstoppad) skrev 2016-05-10 15:22:18 följande:
Anonym laktulos
Tack för ditt inlägg. Vara lite vuxen har ingenting att göra med hurvida jag vägrar stoppa upp en pinne i röven. Sånt är enklare för vissa, för mig är det omöjligt. Man är olika. Alla tycker inte att en pinne i röven är ett lätt obehag, det finns de som tycker att en pinne i röven är omöjligt. Och får jag ingen hjälp som funkar för mig får jag väl dö då eller spy bajs (undrar hur vanligt det är?)
Ja förlåt, men det finns ju ingen annan lösning? Ju längre tiden går desto värre kommer det bli. Det är inte ens säkert microlax fungerar om du väntar för länge och då måste du söka vård. Föredrar du inte att stoppa upp en pinne i röven själv framför att någon annan gör det? Det är inte en fråga om hur vanligt eller ovanligt det är att spy bajs, det är den vägen det går tillslut! Tyvärr händer det alldeles för ofta inom äldrevården och LSS, men de flesta normala gör ju något åt det innan det går så långt.
Jag hittat inte på det här. Jobbar med förstoppning och lavemang. Bajs måste ut, det försvinner liksom inte på något mirakulöst sätt i tarmen bara för man "inte kan".