• natalyw

Frisörer - HJÄLP!

Jag är råttfärgad i grund och botten, var rödhårig med blonda toppar för ca 1,5 år sedan men har blonderat och kört lite ombre (mörk botten o ljusa toppar) i 1,5 år nu. Så var jag ljusbrun i botten med blonda toppar, och bokade in ett frisörbesök för att bara fräscha till det inför en fest jag skulle på..

Han blonderade och drog med en pensel uppåt, för o få till ombren. Efter tvätt hade han i silkesdroppar och han SLET i håret så jag trodde det skulle gå av, de blev tuggummi. Sen la han i en ljusbrun/guld i botten, och drog ut den i topparna. "10minuter" sa han och lämnade mig i 20 SEKUNDER innan han kom halvspringande och tvättade ur färgen. Mitt hår var GRÖNT! Är grönt. Han verkade nervös och sa i slutet att "det är för att jag hade i silverschampoo,

Försvinner det inte så kom tillbaka, men det ska försvinna". Det är kvar, jag ska dit imorgon och är livrädd!

- VAD ska jag be honom göra? Jag vill ju ha blonda toppar! Han sa när jag bokade andra besöket "jag vet vad jag ska göra" men jag fick aldrig svar på vad han tänker göra!! Och jag kan inte gå till någon annan för han är ensam på salongen. Snälla hjälp mig :|

• Svar på tråden Frisörer - HJÄLP!
  • 05em06

Be att få pengarna tillbaka och gå till en annan frisör om du känner att du inte kan lita på att han kan göra det bra igen.

• natalyw
    05em06 skrev 2016-05-08 22:03:25 följande:

Be att få pengarna tillbaka och gå till en annan frisör om du känner att du inte kan lita på att han kan göra det bra igen.

Det är ju det jag vill men är alldeles för feg (/snäll) för att kunna stå och kräva det :/ Hur säger man då? Och om han säger emot? Han verkar ju verkligen vilja försöka med mitt hår, men det känns som att jag är hans "försökskanin" då hans förra kollega var den som färgade hår..
  • natalyw

Gick tillbaka igår, hade en bokad tid 16:30. När jag bokade tiden sa

han "jag vet vad jag ska göra"

jag "ja men du får inte bleka det för jag vill inte riskera att det går av!"

han "nej nej, jag vet vad jag ska göra".

MYCKET osäkert kände jag, och mycket riktigt så tänkte han bleka det, "bara 3 minuter och jag blandar ut med vatten så blir det inte så starkt". Hell no säger jag bara, fick halva priset tillbaka och tänker gå raka vägen till apoteket och prova Askorbinsyra & ljummet vatten för att försöka få bort det gröna i längderna. 

• 05em06

Gå till en riktig frisör som kan försöka rädda ditt hår. Du borde fått allt tillbaka eftersom du inte litade på han. Urs för sådana frisörer :( hur går det för dig?

Hoppas du hittar en annan frisör som kan fixa håret för dig.

Jag vet hur det är, man vågar inte riktigt säga till men har ändrat mig i det. Det är ju faktiskt du själv som ska gå runt med håret. Förstör frisören håret så ska man inte behöva betala för det.

Svar på tråden Frisörer - HJÄLP!