• Anonym (Tröttsamt)

    Våra dagar förstörs för att min kille hela tiden går på toa

    Min kille förstör ofta våra dagar vi när vi ska hitta på nåt då han hela tiden behöver bajsa ihjäl sig. Han har något strul med sin mage, han går på toa jätteofta och bajsar ihjäl sig. Jag respekterar att han har problem, men det börjar bli väldigt jobbigt att han inte gör något åt saken. Jag har bett honom att besöka läkaren för att få hjälp men han vägrar då han tycker sånt är pinsamt.

    Vad kan jag göra? Vill inte att våra dagar ska behöva förstöras på grund av detta.

  • Svar på tråden Våra dagar förstörs för att min kille hela tiden går på toa
  • Anonym (*)

    Bajsar ihjäl sig? Menar du på allvar att du tror att det är något dödligt han lider av eller är det bara ett uttryck jag aldrig stött på förr? Är han trög i magen så finns det ju en del man kan göra själv utan läkarhjälp. Kolla runt lite på nätet om vad som är bra att äta och gå till apoteket och fråga vad de rekommenderar!

  • Anonym (Tokfrans)

    Men han har ju bajsat ihjäl sig. Flera gånger t.o.m. Då borde ju problemet vara ur världen, nej?! :P

  • sextiotalist

    Varför skulle denna tråd inte vara seriös? Det finns de som har sådana problem.

    TS jag föreslår att du säger till din kille att han bör ta kontakt med läkare för att utesluta allvarliga sjukdomar. En överaktiv tarm kan vara tecken på att det kan ligga bakomliggande sjukdomar och för en läkare är inget sådant pinsamt. Det är ju det de är utbildade för.

  • Anonym (känner igen det)

    Läs på om crohns sjukdom och ulecerös colit. Min sambo har någon variant av det och kunde behöva springa en massa gånger på toa om det så var för en blöt fis eller äkta vara. När vi var iväg hade han superkoll på närmsta toalett och fick ha extrakläder med om han inte hann p g a kö.

    Efter många olika slags mediciner under kanske 10-15 år så har han numera stomi och väntar på svar om de kan göra någon form av återställning av systemet. Han väntade också ett gäng år med att söka, men till slut hade han inget val då han gick ner kraftigt i vikt och behövde gå ca 40 gånger på en dag. Han hade även blödningar.

    Nu framgår det ju inte om sambon din är lös i magen eller förstoppad, så det kan ju vara en helt annan problematik också.

  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (*) skrev 2016-05-09 16:50:52 följande:

    Bajsar ihjäl sig? Menar du på allvar att du tror att det är något dödligt han lider av eller är det bara ett uttryck jag aldrig stött på förr? Är han trög i magen så finns det ju en del man kan göra själv utan läkarhjälp. Kolla runt lite på nätet om vad som är bra att äta och gå till apoteket och fråga vad de rekommenderar!


    Det är ett oformellt uttryck istället för "han bajsar mycket". Du borde oroas över att du har svårt att först sånt och att du är så himla inprintad i en ram att du inte kan tänka utanför ramarna.
  • Anonym (*)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2016-05-10 09:33:28 följande:
    Det är ett oformellt uttryck istället för "han bajsar mycket".

    Ok. Vad är det, mer exakt, han har för problem? Om ni kollar runt på nätet och/eller ringer 1177 kanske ni kan få lite bättre koll på vad det kan vara. Ibland är det lättare att ta sig iväg till doktorn om man vet ungefär vad man lider av och vilken behandling man troligtvis kommer att få. I alla fall jag brukar känna mig bättre till mods om jag har lite kontroll och inte är helt i händerna på läkaren.
  • Anonym (P)

    Pinsamt att gå till läkare?? Ja, jag kan förstå det. Absolut. När jag äntligen sökte hjälp för min sängvätning var jag nästan 30 år. Fick berätta för 3 olika läkare. Det var väldigt tufft, men helt klart värt det!

Svar på tråden Våra dagar förstörs för att min kille hela tiden går på toa