• Ledilnaan

Hur ge godis på dopet?

Alla barn ska få en godispåse på fikat efteråt, men jag vill inte bara ge dem en påse utan vill hitta på något annat sätt de kan få den på.
    Ungefär som fiskdamm (vi vill inte ha fiskdamm, men att de måste göra något för att få godiset), men något som vi inte behöver engagera oss i under själva fikat. Svårt att förklara, men har ni något tips på hur vi kan göra?

• Svar på tråden Hur ge godis på dopet?
  • norgesessan

göm dom, skriv namn innan......som när ni letar efter påskägg (skriver ni, for jag har aldri gjort så, är ju norsk)

• Jag älskar Flora

Finns det ingen utomstående ni kan anlita, som bara kan komma dit i nån halvtimme och fixa en fiskdamm ändå? ÅS slipper ni själva engagera er.

Jag äääälskade fiskdamm som barn, det är ju jättespännande!

• Ledilnaan

Barnen kommer är mellan 3-11 år, så vi vill ha något som passar alla åldrar och som inte går för snabbt. Fiskdamm är ju över på bara några minuter...

• aud

jag säger som norgesessan. som barn brukade pappa gömma lördagsgodispåsar i hela huset. Sedan ställde vi barn oss på "mållinjen" och så vid "klara, färdiga, gå" blev det en jävla fart på oss. Det var extremt roligt, det tyckte vi alla!

• Jag älskar Flora

Ok, en elvaåring kanske inte tycker fiskdamm är så kul precis...

Men gömma dem var ju en bra idé i så fall.
    Kanske de mindre barnen kan leta inomhus och de större ute (om det är fint väder). Och följa typ nån karta.

• MammaMu76

Göm godis men ge varje barn en karta. De små barnen kan få en enkel ritad karta, de större en karta med ledtrådar. Blir mer jobb, men tar längre tid.

• Ledilnaan

Tack för idéerna!
    Nu ska vi diskutera hur vi kan göra, vilket som fungerar bäst i lokalen!

• Cicciliona

Vi hade godispåsar på vår lilles dog. I och för sig var det i Augusti och strålande!!!!!!! väder.
    Men vi hade "skattgömma". Barnen fick leta sig fram till godiset (de minsta med hjälp av mycket "lekglada" gudmor).
    Lycka till,
    C

• Cicciliona

Ucsh vad hemskt jag såg att jag skrev "dog" istället för DOP!
    Usch, nu fick jag en olustig känsla i magen.
    C

Svar på tråden Hur ge godis på dopet?