Avliva min hund eller inte?
Okej, grejen är så här att jag har en liten Yorkshireterrier som är 10 år gammal som jag älskar mer än något annat. Han fick för några år sedan problem med andningen och har fått diagnosen trakealkollaps och hostar därför väldigt mycket och har en ansträngd andning då han märkbart andas med buken. Diagnosen har han som sagt haft i flera år men hans besvär har blivit värre på väldigt kort tid, ca 3 månader. Han låter hela tiden när man promenerar honom nu förtiden, ett ljud som liknar en blandning av en knorrande gris och kvackande anka som beror på hans luftstrupe, han får hostattacker titt som tätt och hans andning är ansträngd. Trots detta visar han INGA tecken på att han mår dåligt, men han borde ju göra det tycker man. Han äter, springer som vanligt men på grund av hans tillstånd begränsas jag mycket då jag inte kan ta med honom till platser där han blir uppspelt då hans andning påverkas negativt av stress och sådär. Märker också att han inte gärna vill gosa som förr och jag misstänker att det är för att det är jobbigt att andas när någon busar och gosar. Han blir också väldigt hungrig av kortisonet han äter vilket betyder att han är väldigt gnällig.. Fy det här är så svårt.
Jag har telefonkontakt med veterinär ett par ggr i månaden om allt som händer med honom, dosering av medicin m.m. men jag vill så gärna veta vad ni tycker. Tanken av att avliva honom är ohanterlig, jag gråter varje dag och kan inte föreställa mig ett liv utan min lilla korv.