• idaaforsling

Hur lång tid innan gravid för er?

Hej! Jag och min sambo har precis bestämt oss för att försöka bli gravid. Är inne i min första "ägglossningsperiod" nu så allt är nytt och spännande.

Jag tänkte det skulle vara spännande att få veta hur lång tid det tagit för er andra medlemmar att bli gravid? Hur många försök/månader tog det för er att få ett plus? ????

• Svar på tråden Hur lång tid innan gravid för er?
  • Malva2015
    idaaforsling skrev 2016-05-11 19:49:04 följande:

Hej! Jag och min sambo har precis bestämt oss för att försöka bli gravid. Är inne i min första "ägglossningsperiod" nu så allt är nytt och spännande.

Jag tänkte det skulle vara spännande att få veta hur lång tid det tagit för er andra medlemmar att bli gravid? Hur många försök/månader tog det för er att få ett plus? ????

Första gången vet jag inte för det var slarv. Slutade i abort.
    Andra gången försökte vi på riktigt genom att tajma ägglossning osv. Det tog 6 månader... Minst . Var extremt jobbig väntan. Slutade i missfall tyvärr.

Men efter det tog det bara en månad och nu är vi i mån 4:)

Lycka till men ha med er att det KAN ta tid.
  • TessanTess

Jag blev gravid på första riktiga försöket, men det tog nästan tre år och tre missfall innan min fjärde graviditet som än så länge går exakt som den ska, går in i vecka 21 imorgon :)

Men med PCOS, långa och oregelbundna menscyklar och knappt någon egen ägglossning utan medicinering, samt fått missfall de tre första gångerna jag blev gravid så tar det tid.

• Fian88

Första barnet- 2a försöket
    Andra barnet- 22a-23e försöket, är i v10 och hoppas allt går bra:). Vi lyckades på försök 15 men det slutade i tidigt missfall.

• Anonym (Ögöcöc)

Mitt ex och jag försökte i 1 år utan resultat och skulle påbörja IVF. Gjorde slut och träffade en ny, gravid efter 5 månader tillsammans utan att vi ens försökte.

• Olga89

1:a, första sexet med dåvarande pojkvännen (slutade med abort).
    2:a, första gången oskyddat.
    3:e, 4 månader efter förlossningen, trots helamning.

Lycka till!

• ebe91

1a - hann ha en mens efter pillerstop.
    2a - oplanerat, körde med avbrutet samlag.

• Anonym (J)

1:a gången blev jag gravid efter ungefär ett år med oftast oskyddat (var ung och ville väl se om jag kunde bli gravid men det var inte så att vi hade bestämt att vi skulle försöka egentligen) , men det blev MF , ett halvår efter det blev jag gravid igen och fick mitt första barn.

Andra barnet tog 3 månader med oftast oskyddat (med ny pojkvän).

• LaOtona

Första barnet tog det sig på fjärde cykeln, varav en utebliven ägglossning.

Andra barnet tog det sig på första.

• ensamärstark

Första tog två år.. Blev tvillingar.

Nu är vi på försök nummer 21 men inget har hänt ännu :/

Svar på tråden Hur lång tid innan gravid för er?