• hejpådig03

käkben

tja, jag är en kille mellan 18-20 år som är lite onöjd med sitt utseende....

jag är 192 cm lång, dock är jag lite mullig, väger ca 93 kg, och har ett rätt så runt ansikte..

hur kan man få fram sina käkben, antar att det bara är till att gå ner i vikt som gäller eller?

min haka och hals går typ ihop typ som på denna kvinnan www.ak.se/wp-content/uploads/2014/04/hakplastik-4-1.jpg

dock inte lika mycket... 

skulle vilja få lite mer drag i ansiktet så att man ser konturerna på hakan iaf... ingen brud som diggar dubbelhakor direkt... hahha eller så kanske man bara har genetiskt otur :(

va tror ni?

• Svar på tråden käkben
  • Vickan I

Alltså en del har ju detta ansiktsdrag även som smala/normalviktiga. Är bara så de ser ut. Samma som att en del får "stor" näsa eller öron som "sticker ut" lite extra. Detta oberoende av vikt. Har du övervikt så kan det säkert hjälpa käklinjen att framträda mer om du går ner i vikt. I annat fall är det operation eller ännu hellre att acceptera utseendet och framhäva annat som man tycker är positivt med sitt utseende istället.

• Mightmare

Gå ner i vikt och även skägg kan hjälpa mycket. Ha skägg längs haklinjen som du vill få fram och experimentera med vad som gör att din käklinje ser snyggast ut. Dock är det även genetiskt som många säger. Men du är fortfarande ung och kommer bli grövre i kroppen under de närmaste åren, förmodligen kommer käken också bli det och problemet kan minska en del. Är du missnöjd vid 25-30 kan du operera då. Det görs ofta av tandläkare etc så är inte en ren "skönhetsoperation" av din beskrivning (har ej sett bilden).

Svar på tråden käkben