Vad är ni redo att betala för att få er tvätt tvättad och vikt, ca 15kg (ungefärlig vikt på tvätt för 4personer)
Att tvätta hör nog till det tråkigaste som finns!
Att tvätta hör nog till det tråkigaste som finns!
tog 300 kr för det fanns inget lägre
max 100 kr är mitt egentliga svar
Vi snackar alltså om 2 maskiner typ.
Borde väl vara värt ungefär 25 kr.
Högst femtio kronor. Inte en krona mer.
Nej usch, jag skulle inte vilja att främlingar rör vid min smutstvätt! 300 är dessutom alldeles för dyrt för något som tar mig en halvtimme (om man räknar själva jobbet, alltså, inte tvätt- och torktiden) att fixa själv.
Jag bor i radhus med egen tvättmaskin och torktumlare.
Så fort kläderna är smutsiga så läggs de i påsar (färgsorterat). När en påse är full så åker allt in i tvättmaskinen. När maskinen är klar så plockas kläderna ur tvättmaskinen och direkt in i tumlaren. Orkar man inte ta tvätten med ens efter tumlaren, så är inte det hela världen. De kan ligga kvar några timmar.
Att vika tvätten är en harmonisk kvällssyssla.
Jag skulle alltså inte betala ett skit för att få den enklaste hushållssysslan fixad.
Däremot så betalar jag redan för städning (inkl. kyl, frys, spis) och fönsterputs.
Skulle även kunna tänka mig att betala för bra matlagning.
Men aldrig tvätten. Den sköter sig själv. Likaså disken.
Om tvätten hämtas och lämnas hos oss så kanske jag skulle betala 100:- max. Men jag är tveksam till att betala alls, nog för att det är trist men det tar inte enormt mycket tid och skulle kännas äckligt att lämna bort. Skulle aldrig åka iväg och lämna tvätt, oavsett pris
Inte en krona.
vi har bra tvättstuga där jag bor och det är inte speciellt jobbigt att tvätta nuförtiden
Inte alls. Hade jag varit karl och tvungen att stryka skjortor till varje dag (jobbar på kostymkontor) hade jag nog kunnat betala 300-400 om tvätten kom struken tillbaka, men jag använder bara skrynkelfria kläder själv.
Jag bor i radhus med egen tvättmaskin och torktumlare.
Så fort kläderna är smutsiga så läggs de i påsar (färgsorterat). När en påse är full så åker allt in i tvättmaskinen. När maskinen är klar så plockas kläderna ur tvättmaskinen och direkt in i tumlaren. Orkar man inte ta tvätten med ens efter tumlaren, så är inte det hela världen. De kan ligga kvar några timmar.
Att vika tvätten är en harmonisk kvällssyssla.
Jag skulle alltså inte betala ett skit för att få den enklaste hushållssysslan fixad.
Däremot så betalar jag redan för städning (inkl. kyl, frys, spis) och fönsterputs.
Skulle även kunna tänka mig att betala för bra matlagning.
Men aldrig tvätten. Den sköter sig själv. Likaså disken.