• Anonym (ts)

Början på missfall?

Hej.

Jag plussade för knappt en vecka sedan efter 1,5 års försök. Var överlycklig!

Har inte hunnit ringa mvc än, då jag kände att nyheten behövde smällta in.

I vilket fall, imorse när jag gick upp och kissade så såg jag att jag hade fått bruna flytningar, det kom inget i trosan utan enbart på pappret. Dock så låg det något i toan, väääligt lite, som ett riskorn i storlek. I och med att det var brunt och inte rött kanske det kan vara gammalt blod? Jag har aldrig haft "rester" (förlåt för mina fina beskrivningar) mens innan så jag vet inte.

Väntade i ca 10 minuter för att sen ta nytt papper och kolla, och visst fanns det lite kvar men jag behövde liksom trycka för att få det på pappret.

Kan detta vara början på ett missfall?

Jag har fortfarande ömma bröst och molvärk, alltså de enda symtomen jag har är kvar.

Och ni som har fått missfall, hur lång tid tog det för er att bli gravida igen?

Jag är i vecka 6(5+4).

• Svar på tråden Början på missfall?
  • Vegomamma

Låter som om jag själv skrivit det! Fast i v.7+4 ungefär och det var förra året. Så jag ringde mvc och grät och frågade om råd. De sa att det kan vara så i början av graviditeten. Att man får en liten blödning, och att det inte är någon fara. Jag föreslår att du bokar en tid så kan de undersöka dig. Tidig ul t ex.

• Anonym (ts)
    Vegomamma skrev 2016-05-12 12:17:43 följande:

Låter som om jag själv skrivit det! Fast i v.7+4 ungefär och det var förra året. Så jag ringde mvc och grät och frågade om råd. De sa att det kan vara så i början av graviditeten. Att man får en liten blödning, och att det inte är någon fara. Jag föreslår att du bokar en tid så kan de undersöka dig. Tidig ul t ex.

Ja, jag kanske får göra det. Tänkte avvakta idag och se om det kommer blod. Hur gick det för dig?
  • Vegomamma

Det var ingenting att oroa sig för i mitt läge. Graviditeten var fortfarande i sin ordning och nu ligger bebis och sover på mitt bröst.

För övrigt hände det allra första gången jag var gravid också, att jag fick en liten blödning tidigt i graviditeten och fostret mådde bra. Men den gången gjorde jag abort.

• Anonym (ts)
    Vegomamma skrev 2016-05-12 12:34:35 följande:

Det var ingenting att oroa sig för i mitt läge. Graviditeten var fortfarande i sin ordning och nu ligger bebis och sover på mitt bröst.

För övrigt hände det allra första gången jag var gravid också, att jag fick en liten blödning tidigt i graviditeten och fostret mådde bra. Men den gången gjorde jag abort.

Vad skönt!

Jag får hoppas det går lika bra för mig. Men man har ju nojjat och redan lyckats skrämma upp sig själv när man läser om missfall. Får helt enkelt hoppas på det bästa!
  • Anonym (P)

Jag är i samma situation. 6+3. Tänkte ringa gyn imorgon och be om ett vaginalt ultraljud. Känner så med dig som försökt länge! Som tröst kan jag berätta att även jag hade såna flytningar med graviditeten som ledde till mitt barn. Skillnaden nu är att jag inte haft några symtom och att jag nu plötsligt fått molvärk i samband med bruna flytningar.

Svar på tråden Början på missfall?