Min sambo har tackat ja till jobb i Luxemburg utan att prata med mig!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 10 år och träffades när vi båda pluggade på universitetet. Han är världens gulligaste och vi har ett fint förhållande utan bråk, sexlivet är fortfarande fantastiskt etc. Jag har börjat ställa in mig på att spendera resten av livet med honom.
Jag tror det jag gillar med honom är att han har ett otroligt självförtroende utan att vara skrytig och alltid gått efter det han velat ha. Tyvärr har jag nu insett att det innebär att han alltid sätter sig själv främst... :(
Igår kom han hem och berättade att han blivit erbjuden ett jobb i Luxemburg över telefon, haft Skypeintervju samma dag och att han tackat ja till det (dvs allt hände igår). Jobbet innebär ett rejält hack uppåt i karriären, dubblad lön (men också stora bonusmöjligheter) men med betydligt lägre skatt.
Han har tidigare tagit stora beslut som gällt honom men påverkat mig utan att ta upp det med mig innan. 2008 efter att vi flyttat ihop kom han hem en dag och berättade att han skulle ta en paus i studierna och åka till Afghanistan ett halvår som soldat. Han hade inte ens nämn att han sökt till mig då han "visste att jag skulle försöka stoppa honom och att åka är något han känner att han måste göra". Ett annat exempel är att för några år sedan kom han hem och berättade att han hade genomgått en vasektomi. Visst, ingen av oss vill ha barn, men ändå, tycker sådana beslut är något man diskuterar tillsammans men han tyckte det var hans beslut då det gällde hans kropp.
Nu har han alltså tackat ja till ett jobb i Luxemburg och han vill att jag flyttar med. Får jag inget jobb där kan vi leva gott på hans lön säger han tills jag hittat något jobb jag vill ha. Jag har däremot ingen jättelust att bryta upp mitt liv här med allt vad det innebär och flytta till ett land jag aldrig ens varit i. Dessutom har han mycket lättare än mig att hitta nya vänner. Samtidigt älskar jag honom och jag har varit medveten om att han alltid varit väldigt karriärdriven.
Hur ska jag göra?