• nea1234

Hål i kläder

Är så fruktansvärt trött på att alltid få små hål på kläderna i navelhöjd. Då jag inte tror att det handlar om nånting annat än dålig kvalitet vill jag nu få tips ifrån er som inte har detta bekymmer. Var köper ni era kläder? Några speciella märken?

• Svar på tråden Hål i kläder
  • plusplus82

undrar samma har ett fåtal tröjor m hål i navelhöjd o bröstkorg men inte på de andra tröjorna ??? använder inte skärp 

• Långbenopluto
    plusplus82 skrev 2016-05-13 17:41:44 följande:
    undrar samma har ett fåtal tröjor m hål i navelhöjd o bröstkorg men inte på de andra tröjorna ??? använder inte skärp 
    Använde du jeans? Knappen kan orsaka dessa små hål.

Står du vid ståbord på jobbet? Då lutar man sig ofta mot bordet och även det kan orsaka dessa hål.
  • nea1234

Använder sällan skärp. Gissar att det är knappen på jeansen eller änden vid knapphålet som skaver. För en tio år sedan hade jag aldrig detta problem. Köper mest kläder på de stora klädkedjorna, mest hm tror jag. Men har även provat dyrare t-shirtar från t ex esprit dock med samma resultat ????

• plusplus82
    Snövits skrev 2016-05-13 17:57:02 följande:
    Använde du jeans? Knappen kan orsaka dessa små hål.

Står du vid ståbord på jobbet? Då lutar man sig ofta mot bordet och även det kan orsaka dessa hål.
    nope int jeans . är arb.lös för tillfället jobbet ja hade va inom städ så de kan int ha uppkommit o vi hade arb.kläder
  • cameleon

När jag jobbade i butik fick jag alltid mina tröjor förstörda på samma ställe, vid naveln ungefär.. Bar kartonger i samma höjd och tog emot kassalådan mot magen för att den inte skulle åka ut så hårt. Måste berott på det, bälte har jag aldrig heller använt och jeansknappen sitter betydligt längre ner än vi naveln..

• Fia 28

Det problemet hade jag tidigare, men försvann när jag slutade använda bälte. Bälte, knappar eller bara vassa "kanter" på byxorna nöter hål på kläderna. 

Svar på tråden Hål i kläder