• ostpaj

Parfymtips! Söta, somriga dofter.

Jag tänkte unna mig en ny parfym inom kort och behöver era tips! Alla är vi olika, men vet inte alls vilka parfymer jag ska sniffa på. Nu till sommaren gillar jag söta (inte sliskiga), blommiga, fruktiga dofter. Använder just nu britneys fantasy som är en sommarfavorit och ibland dkny gröna äpplet. Ngt åt det hållet. Har spanat på clean rain ett tag, väl den som luktar melon? Men kom gärna med fler tips så jag har ngt att gå på! :)

• Svar på tråden Parfymtips! Söta, somriga dofter.
  • Rafael90

Jag kör som du på DKNYs gröna, men varierar också med Clean Air, Vanilla Body Mist från Body Shop, och en limited edition från DKNY som ska lukta citronpaj tror jag, vet inte om den finns kvar då jag köpte den 2014 (limited edition) men den luktar mumma.

• ostpaj
    Rafael90 skrev 2016-05-13 23:07:40 följande:
    Jag kör som du på DKNYs gröna, men varierar också med Clean Air, Vanilla Body Mist från Body Shop, och en limited edition från DKNY som ska lukta citronpaj tror jag, vet inte om den finns kvar då jag köpte den 2014 (limited edition) men den luktar mumma.

Är det vs body mist? Många luktar jättegott, men försvinner inte doften fort? Ska ju bara vara en mist.
  • Rafael90
    ostpaj skrev 2016-05-14 06:18:38 följande:

Är det vs body mist? Många luktar jättegott, men försvinner inte doften fort? Ska ju bara vara en mist.
    Nej det är Body Shops egna. Jag trodde det skulle vara som en spray från en sprayflaska typ, en stor vattning dusch som försvann nästan direkt, men flaskan har räckt jättelänge och doften stannar kvar hela dan.
  • elyse

Tommy Girl från Tommy Hilfiger är ju en klassiker.

• Olym

Jag älskar Dolce & Gabbana L'Imperatrice (nummer 3)! Fruktig och fräsch. Såhär står det om den på Lyko.se: "Safriga exotiska frukter och klara rosa blommor bereder väg för en aptitretande bas med mysk. Den aptitretande blandningen av vattenmelon och kiwi konstrasteras mot den dramatiska rosa cyklamen som bjuder på en uppiggande doftupplevelse. Uppsluppen, mästerlig och otroligt beroendeframkallande".

L'Imperatrice
    L'Imperatrice
  • ostpaj
    Olym skrev 2016-05-14 19:12:20 följande:
    Jag älskar Dolce & Gabbana L'Imperatrice (nummer 3)! Fruktig och fräsch. Såhär står det om den på Lyko.se: "Safriga exotiska frukter och klara rosa blommor bereder väg för en aptitretande bas med mysk. Den aptitretande blandningen av vattenmelon och kiwi konstrasteras mot den dramatiska rosa cyklamen som bjuder på en uppiggande doftupplevelse. Uppsluppen, mästerlig och otroligt beroendeframkallande". L'Imperatrice L'Imperatrice

Känner igen flaskan. Kanske har sniffar på den tidigare :) inte alls dum!
  • ostpaj
    Let it Rain skrev 2016-05-13 23:07:05 följande:
    Gucci Bamboo kanske kan vara nåt för dig? Eller Nina av Nina Ricci?

Läste om den och den lät väldigt, väldigt god. Måste bara hitta den i en butik också, så man inte köper grisen i säcken :)
Svar på tråden Parfymtips! Söta, somriga dofter.