Ni med barn som föddes med lockar, är de ff lockiga några år senare?
Hej på er!
Ni med barn som föddes med lockigt hår, är de ff lockiga några år senare?
Min sambo har rakt hår och mitt hår är så super spikrakt som det kan bli. Min pappa har spikrakt hår men min mamma lite vågigt/lockigt. Min sambos mamma har rakt/lite vågigt och hans pappa lite smålockigt.
Vår son som är strax över 2 år har spikrakt.
Men vår dotter som blir 8 månader vilken dag som helst föddes med lite lockar. Hon ser ganska rolig ut (men väldigt söt) just nu då hon har lite rakt hår bak till. Hon hade en kal fläck där bak där hon hade skavt bort håret men nu börjar det komma fjun där igen :) men på ena sidan har hon ett par riktigt vackra lockar/vågor/korkskruvar som är kanske 10 cm långa. Uppe på huvudet är det vågigt/lockigt som står åt olika håll dag för dag, också ca 10 cm långt. På andra sidan är det minsann inga korkskruvslockar utan där är det mest rakt och lite kortare hehe. När hennes hår blir blött blir det dock helt toklockigt överallt, typ afro :) Tror ni att hon kommer att få behålla hennes "lockar"/tokiga frisyr eller är det som med ögonfärgen att det kan ändras?
Jag väntar även på att få se vilken ögonfärg hon kommer att få. Sambo har blå och jag bruna. Sonen har blå ögon och dottern har just nu gråa och har haft länge, jag ser ingen gnutta varken blått eller brunt, det är så spännande :)
Hur hade ni det? :)