• Katten13

    Gravtest visar fel??

    Hej! Jag och min sambo försöker skaffa barn. Igår väntade jag min mens men den kom ej så jag tog ett gravtest från Clearblue m veckoindikator och de visade gravid 1-2 veckor. Vart såklart överlycklig och visade sambon! Nu dagen efter vaknade jag på morgonen och mensen kom, blev jätte förvirrad? Hade ju fått ett "plus" igår. Åkte och köpte 2 nya test ett nytt från Clearblue och Apotekets egna. De från Clearblue visar ännu en gång gravid däremot visade Apotekets endast 1 streck. Så min fråga är kan man ens lita på Clearblue? Någ som varit med om liknande eller Vad kan de bero på?!

  • Svar på tråden Gravtest visar fel??
  • Zoey90

    Felaktigt negativt brukar väl kunna hända, men felaktigt positivt brukar vara ovanligare om jag förstått rätt?

  • Katten13

    Men varför står det då fortfarande på Clearblue testen att jag är gravid men inte Apotekets. Vad är skillnaden på dessa två test? Kan de vara missfall alltså? :(

  • Marit86

    Har hört att det är rätt stor andel missfall som är så tidiga att man ofta inte märker något. Typ befruktat men hann inte fästa?

  • Katten13

    Blir fortfarande så förvirrad över att 2 test från Clearblue visar positivt men Apotekets negativt. Falska förhoppningar. Förstår som sagt inte..

  • Katten13

    Tittade på Apotekets gravtest nu igen och de visar ett starkt streck till höger men man ser ett svagt streck til vänster?

  • Vickan I

    Kan vara så att clearblues test är känsligare och därför gör utslag, men inte Apotekets. Vid missfall tar det ibland ett tag innan hcg (det hormon testet mäter) börjar att sjunka och testet kan visa plus ett tag innan det blir minus. Att graviditeten avstannar mkt tidigt kallas en kemisk graviditet. MEN det kan ju vara så att du fått en blödning fast du fortfarande är gravid. Det sker ibland också. Bästa är att vänta några dagar och testa igen. Håller tummarna!

  • Katten13

    Får avvakta och testa igen om någon vecka kanske då.. Men denna väntan alltså. Från att vara superglad till så less :(

  • emzerus

    Jag är i typ samma situation som dig o har inget konkret råd att ge dig men kan dela med mig av min historia o så kan vi kanske följas åt i denna ovisshet? 

    Jag fick svagt positivt på clearblues vanliga gravtest i onsdags o sen i torsdags morse vaknade jag o fick mensen på bimdagen. Tänkte att testet visat fel o var såklart lite nere då vi försökt väldigt länge o haft flera missfall. men mina gravsymtom höll i sig o vart tom starkare trots blödning. Så igår morse tog jag ett till test o likaså imorse o det bara ökar i styrka. Idag mår jag riktigt illa o har tom halsbränna vilket jag aldrig brukar ha annars... 
    Men jag har blödigt som en vanlig mens i 2 dagar o idag den 3e dagen kommer endast lite när jag går på toaletten. 

    Känner mig väldigt förvirrad, är jag gravid eller är det ett missfall igen? 

    Jag kommer testa med gravtest då o då för att se om testen ökar eller minskar i styrka. 

  • Katten13

    Den första och andra dagen på min mens brukar jag blöda rätt kraftigt men inte denna gång, ännu en sak som bara gör mig förvirrad. Ska försöka inte tänka allt för mycket på det och ta nytt test.

Svar på tråden Gravtest visar fel??