• Anonym (Dendär)

Intersexuell

Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag hoppas jag får några vettiga svar.Om ni har några frågor är det bara att ställa men jag håller mig anonym.

Jag är en kvinna som är 27 år. Jag föddes som intersexuell.

När jag var bara liten bebis så opererades jag om till den läkarna ansåg att jag skulle vara. Jag växte upp som en flicka och jag definierar mig själv som en kvinna. Mitt problem var aldrig att jag var ''annorlunda'' på något vis men jag hade en mor som aldrig pratade om det eller ville att någon i familjen skulle prata om det utanför familjen, jag vet inte om hon skämdes eller bara ville skydda mig.
    När jag var 19 år fick jag min första pojkvän och när jag berättade för honom om att jag föddes som intersexuell och att jag äter hormoner och dessutom aldrig kan föda egna barn så drog han. Mina vänner trodde även att jag valt det här själv och alla kallade mig för transsexuell.
    När jag fyllde 20 år flyttade jag till en ny stad, samma år dog min mamma. Jag såg det som en chans att börja om på nytt.

Idag har jag underbara vänner och en sambo som jag älskar.
    Jag har aldrig berättat för någon om att jag föddes intersexuell här och jag vet inte hur jag ska göra. Är så rädd för att alla ska lämna mig igen.. Min sambo har pratat med mig om barn och att det är något som han vill ha någon gång, även mina vänner frågar vad det är som jag väntar på. Dom flesta av mina vänner har barn redan och det är någonting jag också vill men jag kan aldrig bli gravid.

Hjälp mig någon, vad ska jag göra? :/

• Svar på tråden Intersexuell
  • Anonym (Ninni)

Åh, vilken jobbig sits du hamnat i... inte lätt att ge råd.
    Du borde nog berättat för din sambo, älskar han dig så lämnar han dig inte.
    Det finns många andra som inte kan bli gravida av helt andra anledningar.

Ni skulle kunna adoptera kanske?

Jag mår dåligt av bara tanken på hur du måste ha det.

Hoppas verkligen allt löser sig för dig.

Kram!

Svar på tråden Intersexuell