• Mila

Någon som vet vad detta är för blödningar? Bilder

Min dotter fick sånahär blödningar i tinningen ned mot halsen och under ena ögat för någon månad sedan. Åka såklart till läkaren som kollade henne grundligt utan att komma på vad det var.

Igår åkte vi in till akuten då en läkare ville att hennes konstiga blåmärken skulle kollas. Blodvärden såg bra ut tack och lov, men dessa blödningar under huden kom direkt efter blodprover och läkaren blev orolig och frågade massa frågor, men slutade med att vi fick åka hem. Idag fick hon på örsnibben och har lite i ansiktet.

Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Någon som vet vad detta är för blödningar? Bilder
  • Krinna1

Petikiter kanske?

Om du trycker på dem, förlorar de färgen då?

Vill inte skrämma dig, men ni borde kanske kolla upp om det är det? Vad kollades frästen på akuten?

Min son fick sådana ihop med blåmärken på kroppen när han var liten. Det slutade med inläggning i ca 4 veckor eftersom han slutat producera trombocyter och då kan inte blodet levra sig. Så det finns risk för inre blödning :(

De fann aldrig orsaken hos min son :/ men efter 4 veckor rättade värdena till sig.

• Mila
    Krinna1 skrev 2016-05-14 17:35:18 följande:

Petikiter kanske?

Om du trycker på dem, förlorar de färgen då?

Vill inte skrämma dig, men ni borde kanske kolla upp om det är det? Vad kollades frästen på akuten?

Min son fick sådana ihop med blåmärken på kroppen när han var liten. Det slutade med inläggning i ca 4 veckor eftersom han slutat producera trombocyter och då kan inte blodet levra sig. Så det finns risk för inre blödning :(

De fann aldrig orsaken hos min son :/ men efter 4 veckor rättade värdena till sig.

Förra veckan tog de vanliga blodprover (crp, blodvärde osv) allt såg bra ut. Igår testade dem mer för allvarliga blodsjukdomar som leukemi. Plasma, vita/röda blodkroppar, trombocyter osv. Allt såg även bra ut då. Tror inte de försvinner när jag trycker på dem. Men de börjar blekna. Iaf de i armvecket..
  • Krinna1

Om de kollade trombocyter mm så är det nog bara något ytligt och tillfälligt:) tur det börjar blekna! Hon får krya på sig!

• emma12345

Hej! Hur gick detta? Sökte på nätet efter just detta på bilden som är på örat, min son har exakt sådär, men bara på öronsnibben och lite upp mot örat . Var det något? Bör jag åka in med honom? ????

• Mila
    emma12345 skrev 2017-06-16 09:07:28 följande:

Hej! Hur gick detta? Sökte på nätet efter just detta på bilden som är på örat, min son har exakt sådär, men bara på öronsnibben och lite upp mot örat . Var det något? Bör jag åka in med honom? ????

De hittade inga fel. Antagligen virusprickar.. Är din son sjuk på något sätt? Ring 1177 om du är osäker.

Vi har även märkt att om min dotter gråtit ordentligt så får hon sådan prickar i ansiktet. Antagligen ansträngning.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Någon som vet vad detta är för blödningar? Bilder