Vegan I förskolan
Får ditt barn äta vegan mat i förskolan och hur är det i olika kommuner?
Får ditt barn äta vegan mat i förskolan och hur är det i olika kommuner?
Jag svarar som förskollärare och vi erbjuder vegankost. Den är bra sammansatt och vi är väldigt nöjda överlag med all form av specialkost. (Uppsala).
Ibland stöter man på föräldrar som är nya på veganområdet och då känns det bra för alla att veta att lunchen innehåller det barnet behöver.
Varför låter man barn äta vegankost? Dom behöver så mycket mer när deras kroppar och hjärnor växer och utvecklas.
Rent vansinne!
Och JA, jag är VÄL insatt i vegankost, så kalla mig inte okunnig!
Varför låter man barn äta vegankost? Dom behöver så mycket mer när deras kroppar och hjärnor växer och utvecklas.
Rent vansinne!
Och JA, jag är VÄL insatt i vegankost, så kalla mig inte okunnig!
D-vitamin...
Vegetarisk kost, mmm kanske, men vegankost?
Är verkligen förskolorna skyldiga genom skollagen att servera detta till små ett-åringar bara för att föräldrar vill det?
Vad, förutom b12, är det barn inte får i sig med en vegankost, anser du?
Det jag ser av den vegetariska maten på jobbet så är den under all kritik många dagar. Jag vågar knappt tänka på hur det skulle bli med vegansk kost - vi har aldrig haft några såna barn.
Jag jobbade på en förskola som serverade veganmat till ett barn. Barnet fick bara samma falafel var och varannan dag. Vi klagade på den enformiga maten men det hjälpte inte.
Jag svarar som förskollärare och vi erbjuder vegankost. Den är bra sammansatt och vi är väldigt nöjda överlag med all form av specialkost. (Uppsala).
Ibland stöter man på föräldrar som är nya på veganområdet och då känns det bra för alla att veta att lunchen innehåller det barnet behöver.
Precis! Så sant som det är sagt. Det finns forskning som tydligt visar att hjärnan behöver animaliskt protein för att kunna växa och fungera normalt och optimalt.
Får jag fråga vilken förskola du jobbar på? Jag bor i Uppsala och behöver välja en bra förskola till min bebbe. Gärna där vegankost inte är någonting alltför främmande.