• Susanne P

Trött på mansgrisen till chef...

Jag blev inkallad till chefen igår för att diskutera hur min föräldrarledighet ska täckas av en vikarie...
    Jag arbetar både som receptionist och ekonomiass så det är inte så enkelt att bara hitta någon...
    Han frågade mig då när jag hade tänkt gå på mammaledighet.
    Jag svarade då att eftersom jag är beräknad att föda den 18 december har jag funderar över att arbeta till antingen slutet av november eller en vecka in i december.
    Då skrattade han och blev en såndär mansgris som man har lust att spotta på.
    Han sa: Du kan nog arbeta fram till den 18 december eftersom alla ni kvinnor som ska ha barn går för hem för tidigt och bara väntar på att barnet ska födas och förresten kommer du inte få din bebis förrän den 2.a januari...
    Jag blev så arg så jag kokade.
    Talade om med en sträng ton att när jag vill gå avgör jag... inte du!

Någon annan som har samma problem med sarkastiska kommentarer från sina chefer???

Behövde bara skriva av mig lite...

Kram

• Svar på tråden Trött på mansgrisen till chef...
  • MayaPiraya

jag har visserligen inte samma problem, men jag är imponerad över att du fann dig o gav svar på tal. Bra gjort!
    Sådana där chefer borde skjutas på öppet fält!

• Susanne P

Javisst borde han skjutas och innan jag blev gravid var jag mes nummer ett som aldrig skulle vågat säga ifrån till honom eller ryta åt honom, men det han sa igår var ett intrång i mitt privata och personliga liv, så då gick han för långt och jag kunde inte hålla mig...
    Antar att hormonerna spelar ett spratt...

Rätt åt honom...
    Vi måste stå på oss, det är ju trots allt våra barn som ska se till att någon torkar honom i rumpan då han hamnar på ett hem...

Svar på tråden Trött på mansgrisen till chef...