• emzerus

    Mensliknande blödning men positiva gravtest

    Känner att jag behöver lite råd o förhoppningsvis få höra några solskenshistorier från er som varit i liknande situation :) 

    Jag fick svagt positivt gravtest onsdag den 11 maj men dagen efter på bimdagen så började jag blöda. Blödde som en normal mens ungefär på torsdagen o fredagen. Däremot så höll symtomen i sig. Ömma o svullna bröst, illamående o molvärk. Kände mig verkligen gravid o tog ett test igår den 14 maj bara för att...och var ett starkare positivt test. Igår på em tog jag ett cb digitalt som visade gravid 1-2 v. 

    Jag o min man har försökt få barn i 2 års tid o har haft upprepade tidiga missfall. Gjort utredning som inte visade på några som helst fel...vi har "bara" haft otur säger läkarna. 

    Undrar hur stor chans det är att det faktiskt är en graviditet o inte ytterligare ett missfall? Någon som haft som en mens o ändå varit gravid? 

    vet att det enda jag kan göra i detta läge är att vänta...men är så jobbigt att inte veta :( Vill ju så gärna att det ska få vara vår tur nu!!

  • Svar på tråden Mensliknande blödning men positiva gravtest
  • Anonym (Mia)

    Jag hade blödningar hela första perioden med min yngsta. Så pass kraftiga att jag inte fattade att jag var gravid och när vi skulle göra första ul så var jag redan halvvägs i graviditeten.

Svar på tråden Mensliknande blödning men positiva gravtest