• Anonym (Fnöske)

Ännu en som tappat lusten

Happ... Nu ger jag snart upp.

Är i ett toppenförhållande sedan fyra år med en underbar kille. Sexlivet har varit otroligt bra, vi funkar perfekt ihop. Tills nu. Jag blir inte våt, och nu blir jag sällan ens sugen.

Det började med att jag bara inte blev våt under förspelet, och det har satt sig i huvudet på mig så nu är det allt jag kan tänka på. En ond cirkel. Så fort det börjar hetta till börjar jag oroa mig. "Tänk om jag inte blir våt nu?" och då är det tvärstopp, samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på det. Oroar mig istället för att njuta och känner aldrig för att ha sex längre, för att jag vet att jag inte kommer njuta.

Killen börjar tappa tålamodet, han fattar det som att jag inte vill ha sex, att han tvingar sig på mig. Samtidigt försöker jag ställa upp med sex ändå, för att inte tappa vanan liksom. Vi har börjat använda generösa använder glidmedel, men det har i sin tur lett till att han tar det som en genväg för att skippa förspelet, jag blir ju ändå inte våt. Och det har ju inte gjort saken bättre.

Magen vänder sig nästan vid tanken på att jag skall hem och ha sex ikväll, trots att jag inte vill, egentligen, men känner att jag måste. Delvis för att en stor anledning till att hans förra förhållande sprack är för att han inte fick tillräckligt med sex från exet... Är bara 21 så jag tycker inte att jag borde ha dessa problem, jag har alltid haft väldig lust innan!

FL, hjälp tack!!

• Svar på tråden Ännu en som tappat lusten
  • Nisse2k

Först och främst: Prata om ditt problem med din kille.Lust går upp och ner och ibland så är det inte så lätt att få till det. Sen kan det vara stress, läkemedel eller typ pollenallergi (eller nått annat som man inte tänker på) som spökar så dra inte för stora växlar på det utan ta det lugnt och vila dig i form.

För det andra så låter det på det korta du skrev som om din kropp snarare fattat något ditt hjärta missat: Att din kille inte är bra för dig. En toppenkille tvingar sig inte på sin tjej om hon inte vill ha sex. Han struntar inte i förspelet bara för att man använder extra glid. I allmänhet låter han omogen och ganska så elak på det lilla du skrivit. Men det vågar inte jag döma om.

Att du sen verkar vara rädd för att han ska dra för att du har en tillfällig svacka i sexlusten låter helt groteskt, jag hoppas verkligen inte att han haft det som argument för att få sig ett ligg.

• Tecum

Minskad lust handlar i 80% av fallen om bristande attraktion, i 20% om medicinska orsaker typ hormonrubbningar, sjukdom etc. Lust försvinner inte av sig självt.
    Mitt intryck är att något är fel i relationen och du har tappat attraktionen till din kille. Vad kan inte vi bedöma. Men det är inte kört för det, lust och attraktion kan återkomma. Fundera på varför det blivit såhär och vad som behöver förändras.

• Anonym (Zz)
    Nisse2k skrev 2016-05-16 08:05:01 följande:

Först och främst: Prata om ditt problem med din kille.Lust går upp och ner och ibland så är det inte så lätt att få till det. Sen kan det vara stress, läkemedel eller typ pollenallergi (eller nått annat som man inte tänker på) som spökar så dra inte för stora växlar på det utan ta det lugnt och vila dig i form.

För det andra så låter det på det korta du skrev som om din kropp snarare fattat något ditt hjärta missat: Att din kille inte är bra för dig. En toppenkille tvingar sig inte på sin tjej om hon inte vill ha sex. Han struntar inte i förspelet bara för att man använder extra glid. I allmänhet låter han omogen och ganska så elak på det lilla du skrivit. Men det vågar inte jag döma om.

Att du sen verkar vara rädd för att han ska dra för att du har en tillfällig svacka i sexlusten låter helt groteskt, jag hoppas verkligen inte att han haft det som argument för att få sig ett ligg.

Håller med helt. Han låter som en riktig egoist. TS det är inte du som har problem, utan HAN! Som får dig att känna det som att du måste osv.
  • Ordinär Man

Tar du p-piller? Det är en vanlig orsak till bristande lust. Märks ofta inte i början, men kan komma smygande. Sen föder olust även olust. Så om du börjar att inte ha lust så förstärks det med det krav du får.

• Meatballsurgery

Jag skulle vilja säga att ett av de problemen ni har, vilket några andra också har varit inne på är att ni verkar inte ha någon bra kommunikation. 
    Du måste säga till honom om det här, för det är absolut inte rättvist för någon av er att ni har sex när du inte vill för att du hamnar i ditt eget huvud. Som du själv sa så började ju känna som att han var på dig för mycket och så och ännu mera du får ju inte ut någon njutning alls verkar det som vilket kan leda till att du får en väldigt dålig association till allt ihopa.

Min fästmö och jag hade lite liknande problem ett tag, hon kände att när jag gick ner på henne så offrade jag mig för henne och då kom tankarna om att hon måste komma, att det inte är bra eller något sånt. Men vi snackade ut om det, hon fick sätta sina egna gränser när det gällde sex. 
    Vi har nu alltid fantastiskt bra sex, vilket vi både säga helt svettiga och as nöjda. 

Så öppen kommunikation rekommenderar jag och om han har ett problem med det så är han inte mogen nog för sex i vilket fall som.

• Anonym (Fnöske)
    Nisse2k skrev 2016-05-16 08:05:01 följande:

Vi har pratat om det, lite grann. Det är ju inte så att han tvingar sig på mig. Jag vill ju ha sex, jag hittar bara inte lusten. Han ser det dock som ovilja att ha sex och vill inte mysa för att han tycker att han då tvingar sig på mig, så då har jag börjat låtsas som att allt är bra istället.

Jo jag kan hålla med om att han är lite omogen på det sättet, och visst har vi svårt att prata om det här. Men det är väl också mitt fel, tänker jag. Jag kände honom när vi båda var i  tidigare förhållanden och därför vet jag hur det tog slut med förra tjejen. Han tjatar inte till sig sex på det sättet. Tänker bara på hur han talade om henne för att hon inte ville ha sex... jag vill ju inte att han skall se på mig på det viset.
    Tecum skrev 2016-05-16 09:43:12 följande:

Minskad lust handlar i 80% av fallen om bristande attraktion, i 20% om medicinska orsaker typ hormonrubbningar, sjukdom etc. Lust försvinner inte av sig självt.
    Mitt intryck är att något är fel i relationen och du har tappat attraktionen till din kille. Vad kan inte vi bedöma. Men det är inte kört för det, lust och attraktion kan återkomma. Fundera på varför det blivit såhär och vad som behöver förändras.

Fast attraherad är jag, jag älskar ju att ta på honom, hångla... bara att se på honom, han är det vackraste som finns. Det är bara sexet som är tvärnit på.

Äter inte p-piller som någon frågade tidigare, men haft problem med en oregelbunden mens i flera år. Jag kan tänka mig att stress skulle kunna vara en bidragande faktor till både den strulande mensen och sexlusten. Har studerat och bytt adress många gånger det senaste, och sedan jagat jobb dessutom. Men kan det vara så lättpåverkat?!

• vargveum
    Anonym (Fnöske) skrev 2016-05-17 19:54:54 följande:

Har studerat och bytt adress många gånger det senaste, och sedan jagat jobb dessutom. Men kan det vara så lättpåverkat?!

Det kan det Absolut vara!
  • Anonym (Tösen22)

Psyket och kroppen hör ihop, så absolut det kan påverka. Tur det finns hjälp även för kvinnor!
    Det kommer säkert att ordna sig för dig, men vill man hjälpa sig sig så tycker jag att man kan ta ett piller. Åtminstone tillfälligt, varför lida?

• Anonym (Fnöske)
    Anonym (Tösen22) skrev 2016-06-02 12:44:33 följande:

Psyket och kroppen hör ihop, så absolut det kan påverka. Tur det finns hjälp även för kvinnor!
    Det kommer säkert att ordna sig för dig, men vill man hjälpa sig sig så tycker jag att man kan ta ett piller. Åtminstone tillfälligt, varför lida?

Nja, om det nu är stress eller liknande så ska jag nog försöka åtgärda orsakerna innan jag dämpar symptomen på det... Jag är ändå bara 21 så känns onödigt att börja äta tillskott för att sexlivet skall fungera. Men tack för tipset. =)
Svar på tråden Ännu en som tappat lusten