• johul2cc

Vad händer med ej uthämtad paket på utlämningsställen som ICA?

Är det nån som vet vad som händer med ej uthämtade paket på utlämningsställen som ICA?

Det är så att jag beställde några grejer från Kina, det tar typ 1-2 månader tills paketet kommer fram. Men jag var tvungen att resa bort under den perioden och fick några påminnelse om att hämta paketet. Skickar dom tillbaka paketet till Kina nu eller slänger dom det, samlar dom upp det nånstans?

• Svar på tråden Vad händer med ej uthämtad paket på utlämningsställen som ICA?
  • Duckan

Mig veterligen skickas det tillbaka och du får förmodligen betala nån slags avgift för det.

• vindruvan
    johul2cc skrev 2016-05-16 10:33:35 följande:

Gjorde samma sak förra året och det var ingen straff avgift.

Varför beställa om du inte kommer vara hemma eller kan be någon hämta ut?

För paket inom Sverige brukar det utgå en avgift från företaget man har beställt ifrån, det står iaf på företagens sidor.
  • Mascaraklumpar

Jag har fått tillbaka paket som köparen inte hämtat ut när jag sålt saker via Tradera, och det har inte kostat mig något extra. Däremot om man köper via ett företag så brukar de ta ut en avgift, så du får nog kontakta företaget du beställt från och fråga vad som gäller.

• johul2cc
    vindruvan skrev 2016-05-16 10:39:41 följande:
    Varför beställa om du inte kommer vara hemma eller kan be någon hämta ut?

För paket inom Sverige brukar det utgå en avgift från företaget man har beställt ifrån, det står iaf på företagens sidor.
    Jag skrev att jag var tvungen att åka utomlands.
  • vindruvan
    johul2cc skrev 2016-05-16 11:52:11 följande:

Jag skrev att jag var tvungen att åka utomlands.

Reagerade mest på att du skrev att du gjorde samma sak förra året. Menade inget illa men jag ser att det blev dumt. Förlåt.
  • Söder73
    Mascaraklumpar skrev 2016-05-16 10:47:24 följande:

Jag har fått tillbaka paket som köparen inte hämtat ut när jag sålt saker via Tradera, och det har inte kostat mig något extra. Däremot om man köper via ett företag så brukar de ta ut en avgift, så du får nog kontakta företaget du beställt från och fråga vad som gäller.

Förlåt för OT men va?? Varför hämtar folk inte ut sina traderagrejer? De har ju betalt för dom?
Svar på tråden Vad händer med ej uthämtad paket på utlämningsställen som ICA?