• Mamma till två gullegrisar

Fler med pigmentfläckar...?

Är nu 11 veckor sen min son föddes. Nu när vårsolen kom så upptäckte jag en rand på överläppen som är mörk som en mustasch :((

Samt att jag har i pannan.. ser ut som att jag är smutsig.. tycker det är hemskt och inbillar mig att alla stirrar på den där hemska randen.

Har inte haft detta innan med dom andra barnen. Vad kan man göra nu? Nu när det är sommar och man ammar? Fler som går igenom samma??

• Svar på tråden Fler med pigmentfläckar...?
  • Vanja

Jag fick min "mustasch" när jag var gravid med första (-11). Jag tror att det berodde på att jag hade varit för mycket i solen. Den bleks under hösten/vintern men gör sig påmind så fort jag solat lr fått lite färg fortfarande.. :( har gett upp hoppet helt om att den ska försvinna.

• Mamma till två gullegrisar
    Vanja skrev 2016-05-16 12:09:44 följande:

Jag fick min "mustasch" när jag var gravid med första (-11). Jag tror att det berodde på att jag hade varit för mycket i solen. Den bleks under hösten/vintern men gör sig påmind så fort jag solat lr fått lite färg fortfarande.. :( har gett upp hoppet helt om att den ska försvinna.

Är den mycket framträdande? Tycker min syns enormt medan andra säger att jag tänker på det för mycket. . Att det knappt syns. .

Har du testat någon behandling eller krämer? Hur "lever" du under sommaren? Undviker du solen?
  • Vanja
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-05-16 14:10:26 följande:

Är den mycket framträdande? Tycker min syns enormt medan andra säger att jag tänker på det för mycket. . Att det knappt syns. .

Har du testat någon behandling eller krämer? Hur "lever" du under sommaren? Undviker du solen?

Nja, har svårt att undvika solen tyvärr.. Jag tycker det syns jättemycket medans dom jag frågat precis som till dig sagt att det inte syns alls om man inte sagt nåt.

Men jag tycker det syns mindre när man fått ordentlig färg i ansiktet. Då lixom matchar de med resten. :) Så här i början av sommaren är det värst men som sagt, det är nog bara jag som stör mig på det. Nå tips på krämer har jag tyvärr inte. Antingen undvika solen helt lr se till att du blir brun i ansiktet. Mitt bästa tips iaf.. :(
  • Vanja

Blir inte samma bruna nyans som resten av ansiktet. Ser mer gråbrunt (smutsigt) ut. Men så är jag väldigt ljushyad också, det kanske spelar in med.

• tulip79

Jag har fått massor på armarna. Störde mig mer på det när de kom (4 år sen), nu bryr jag mig inte så mkt om det, noterar bara att de finns där.

Svar på tråden Fler med pigmentfläckar...?