• Anonym (Blobb)

Egenremiss GB

Hej! 

Jag undrar hur jag skriver en egenremiss till gastric bypass i Östergötland. 

Finns det något  allmänt remissforumlär man fyller i ? Var hittar man det i så fall, jag har letat som en tok. 

Eller skriver jag ett eget brev? Skickar jag det till kirurgiska avdelningen direkt då?

Berätta gärna hur ni som har gjort detta har gått till väga! =)

• Svar på tråden Egenremiss GB
  • Halvfot

Hej!

Har inte skickat in någon egenanmälan men arbetar inom vården (dock i annat landsting än just östergötland). Googlade lite, den här informationen verkar hyfsat aktuell. Remissmall så vet du ungefär vad som bör vara med samt telefonnummer om du undrar vilken klinik du kan skicka remissen till. Förhoppningsvis tar de emot egenremisser även att man då inte kan skicka med de provsvar som man efterfrågade. Annars får du nog gå via din vårdcentral.

Lycka till på din resa!

vardgivarwebb.lio.se/Startsida/Vardprogram-vardprocessprogram/Landstingsgemensamma/Vardprocessprogram-Fetma-vuxna/

• Anonym (Blobb)
    Halvfot skrev 2016-05-17 23:24:10 följande:

Hej!

Har inte skickat in någon egenanmälan men arbetar inom vården (dock i annat landsting än just östergötland). Googlade lite, den här informationen verkar hyfsat aktuell. Remissmall så vet du ungefär vad som bör vara med samt telefonnummer om du undrar vilken klinik du kan skicka remissen till. Förhoppningsvis tar de emot egenremisser även att man då inte kan skicka med de provsvar som man efterfrågade. Annars får du nog gå via din vårdcentral.

Lycka till på din resa!

vardgivarwebb.lio.se/Startsida/Vardprogram-vardprocessprogram/Landstingsgemensamma/Vardprocessprogram-Fetma-vuxna/

Tack för ditt svar!

Anledningen till varför jag vill skicka en egenremiss är att jag känner att jag jobbar i väldigt stark motvind på vårdcentralen.

Jag har skickat två egenremisser till två kirugiska mottagningar i länet ,varpå jag fick svar direkt från den ena med ett telefonsamtal att de slutat ta emot patienter från landstinget utan hänvisade till Vrinnevisjukhuset och dit har jag också skickat, så nu är det bara att vänta och hoppas på att jag får svar.

• Anonym (Blobb)

Fått kallelse till informationsmöte =))

Svar på tråden Egenremiss GB