• Anonym (Sara)

Är det en för "liten" present till sonens förskolekompis?

Min son som är 4 år är bjuden på kalas nästa lördag till en förskolekompis. Dom har gått tillsammans sedan mars och barnet har bjudit alla barn på avdelningen.

Tycker det är svårt och veta vad man kan köpa. 
    Jag har köpt på mig lite småkratonger i smålog med någon bil förut som jag har hemma. Är det för litet? Kostade ca 50kr om jag inte minns fel..
    Blir det för futtigt? 

• Svar på tråden Är det en för "liten" present till sonens förskolekompis?
  • Anonym (Z)

Jag brukar alltid köpa en legoförpackning för ca 150kr. På de kalas mina barn vart på är det oftast lego för 100-150 som ges bort. Försöker tänka att försöka att inte köpa något jag tror de redan har och något kreativt. Är nog roligare med tex målarbok och kritor än en liten bil, bilar har barnet nog redan massor av.

• Anonym (Sara)

Så kan de bli för "snålt" med en liten legokartong som blir en bil? som kostar runt 50 kr

• smulpaj01
    Anonym (Z) skrev 2016-05-16 20:52:07 följande:

Jag brukar alltid köpa en legoförpackning för ca 150kr. På de kalas mina barn vart på är det oftast lego för 100-150 som ges bort. Försöker tänka att försöka att inte köpa något jag tror de redan har och något kreativt. Är nog roligare med tex målarbok och kritor än en liten bil, bilar har barnet nog redan massor av.

Samma här. Men om ts inte har råd med mer så är det ju så.
  • Bubban

Jag tycker att det är en lagom present, men de flesta av mitt barns kompisar har lite dyrare presenter när de går på kalas. Jag försöker hålla nere priserna - vill inte att det ska bli en ekonomisk fråga om barnen kan gå på kalasen eller inte.

Jag har funderat på att ta upp det på ngt föräldramöte faktiskt, men inte riktigt vågat...

• smulpaj01
    Anonym (Z) skrev 2016-05-16 20:52:07 följande:

Samma här. Men om ts inte har råd med mer så är det ju så.
  • Topcom

Tycker att present för 50-100 kr låter fullt rimligt. Det brukar vi alltid sikta på, även om vi skulle har råd med mer om det vore så.

• Anonym (Sara)

Skulle ha råd men nu var det, det jag hade hemma. Tanken var att lägga dom i sonens paketkalender till jul. 
    Kan man fylla på med såpbubblor till? Eller det kanske inte är så roligt för en pojke som fyller 5 år

• cupcakemom

Tror att såpbubblor alltid är kul faktiskt.... Jag brukar säga max 100 gärna mindre till kompis kalas... Är det en kompis man leker mycket med så kan vi höja ribban men inte för barn i den åldern...

Nu när min ena är 10 har dom börjat köpa chokladkakor till varandra.. Vad kostar det? 25 spänn liksom....

Tycker Lego lådan blir bra är väl dessutom ingen som vet vad en kostar... Barn i den åldern brukar inte bry sig så mkt

• Anonym (Går bra)

På barnens dagiskalas brukar vi köpa för max hundra kr. Ofta mindre. Det är barn och föräldrar vi inte umgås med annars, utan det är hela gruppen som bjuds. Barnen bryr sig inte alls. Föräldrarna har inte koll på vem som ger vad. Vi har råd med mer, inte det, men det räcker och alla brukar hålla sig runt där. Till vänners barn som vi umgås med eller som storebror som nu är äldre och går på kalas där det bjuds in lite mer selektivt brukar vi köpa lite dyrare present. Om det känns för fjuttigt så köp till såpbubblor eller gatukritor tex.

• gbgumman

Vi brukar ge för ca 100kr. Ibland till bästisar för mer och då kan det bli mycket mer. Sist köpte vi en typ pusselbok för 59 och ett dyrt lypsyl för lika mycket.

Svar på tråden Är det en för "liten" present till sonens förskolekompis?