• Madups

    Väldigt ensam mamma

    Ja hej.. jag har precis flyttat ifrån mitt barns pappa, något jag velat länge och trott att det skulle bli så skönt, men det är så fruktansvärt ensamt och tomt här... jag vet inte hur jag ska kunna trivas. Trots att det är en jättefin lögenhet så kan jag inte vara glad , och jag har börjat tvivlat på om jag gjort rätt val. (Det har kännts så självklart förut då han varit otrogen och har ett våldsamt beteende) men ensamheten äter upp mig. Vänner finns knappt då alla i min ålder (jag är 19) och även äldre bara vill gå ut och dricka och tydligen är jag inte den man lätt blir kompis med , så de enda jag har är typ min syster och min mamma och det är ju verkligen roligt ...

    Våran son är 2.5 år snart och självkart älskar jag att vara med honom men jag behöver någon annan , jag saknar tom min dumma idiot till sambo.

    Vet inte riktigt varför jag skriver ens, antar att jag vill ha någon att prata med bara , som kanske känner igen sig eller har något hjälpande att säga...

  • Svar på tråden Väldigt ensam mamma
  • silvergirl

    Det låter inte så roligt! På många orter finns det stödgrupper för ensamma mammor med lite mindre socialt nät, även något för unga föräldrar kanske vore bra. Oftast har dom möten där man kan prataom gemensamma intressen med någon som leder gruppen, då kan du åtminstone komma ut. Försök att vänja dig vid att du ska klara dig på egen hand nu, tror det är värst i början. Men gå absolut inte tillbaka till xet

  • PoL

    Ge det lite tid så kommer det vända, ska du se! Starkt och modigt att ta det steget! Kanske du ska fundera på vad du behöver för att må bra och gå vidare med ditt liv - tänker att tex samtalsstöd på kvinnojour är en jättebra start. Bvc kan ibland ha tematräffar, kanske du kan träffa nya vänner där lr på barnets förskola? Jag har lärt känna flera nya vänner via mammagrupper här på Fl, det kanske du skulle testa?

Svar på tråden Väldigt ensam mamma