• Anonym (Flytta)

ang flytt med barn ,pappan vägrar

Hejsan jag skulle behöva lite råd om hur jag ska gå tillväga ang flytt med barn.
    Jag har två döttrar med min ex-man som jag har varit separerad från sedan 7.5år tillbaka.
    Vid separationen flyttade jag med barnen till annan kommun (annat län) cirka 25mil bort och då genomgick vi samarbetssamtal samt fick fastställt umgängesschema i tingsrätten ,detta var 2010.
    År 2012 flyttar jag med barnen tillbaka till länet pappan bor i ,ungefär 10min från honom och samarbetet fungerar relativt bra förutom att umgängesschemat inte sköts.
    Nu vill jag flytta med barnen ,jag har träffat kärleken och han råkar bo 20mil norrut och pappan motsätter sig och vägrar skriva på papper för barnens skolgång ,flyttanmälan och dylikt.
    Pappan har umgänge med barnen varannan helg och varannan högtid ungefär och har ofta "nekat" till umgänge såsom vid höstlov och påsklov ,och så har det varit sedan vi flyttade tillbaka till samma kommun som pappan. När vi bodde i annan kommun hade han dem en helg i månaden ,varannan högtid samt vid vissa lov.
    Jag har kontaktat familjerätten som erbjuder samarbetssamtal men pappan är inte intresserad.
    Jag har sagt upp mitt boende och har bestämt att flytten ska bli av den 10/6men nu vet jag inte vad som kommer att hända eftersom pappan satt sig på tvären.
    Jag har erbjudit diverse förslag på samarbete för att umgänget ska fungera ,exepelvis mötas halvvägs vid hämtning/lämning men han ignorerar alla mina försök till samarbete.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu ,tacksam för råd.

• Svar på tråden ang flytt med barn ,pappan vägrar
  • Anonym (-/-)
    Anonym (Flytta) skrev 2016-05-17 10:41:51 följande:

Hejsan jag skulle behöva lite råd om hur jag ska gå tillväga ang flytt med barn.
    Jag har två döttrar med min ex-man som jag har varit separerad från sedan 7.5år tillbaka.
    Vid separationen flyttade jag med barnen till annan kommun (annat län) cirka 25mil bort och då genomgick vi samarbetssamtal samt fick fastställt umgängesschema i tingsrätten ,detta var 2010.
    År 2012 flyttar jag med barnen tillbaka till länet pappan bor i ,ungefär 10min från honom och samarbetet fungerar relativt bra förutom att umgängesschemat inte sköts.
    Nu vill jag flytta med barnen ,jag har träffat kärleken och han råkar bo 20mil norrut och pappan motsätter sig och vägrar skriva på papper för barnens skolgång ,flyttanmälan och dylikt.
    Pappan har umgänge med barnen varannan helg och varannan högtid ungefär och har ofta "nekat" till umgänge såsom vid höstlov och påsklov ,och så har det varit sedan vi flyttade tillbaka till samma kommun som pappan. När vi bodde i annan kommun hade han dem en helg i månaden ,varannan högtid samt vid vissa lov.
    Jag har kontaktat familjerätten som erbjuder samarbetssamtal men pappan är inte intresserad.
    Jag har sagt upp mitt boende och har bestämt att flytten ska bli av den 10/6men nu vet jag inte vad som kommer att hända eftersom pappan satt sig på tvären.
    Jag har erbjudit diverse förslag på samarbete för att umgänget ska fungera ,exepelvis mötas halvvägs vid hämtning/lämning men han ignorerar alla mina försök till samarbete.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu ,tacksam för råd.

Hur kan du ens göra så mot dina barn o deras pappa ?
  • BioBonus
    BioBonus skrev 2016-05-17 11:17:32 följande:

Hur har du planerat att lösa barnens umgänge varannan helg? 

Gick i väg lite fört snabbt.

Hur har du planerat att lösa barnens umgänge varannan helg utan hans inblandning? Om han motsätter sig flytten så kanske han går med på det om du ser till att sköta alla resor och planering kring detta så att umgänget inte påverkas?

• Anonym (Flytta)
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-17 11:12:33 följande:
    Hur kan du ens göra så mot dina barn o deras pappa ?
    Göra vadå? Jag har levt efter hans vilja i 7,5år och vill nu leva mitt liv ihop med mina barn och min kärlek?!
  • Anonym (-/-)
    Anonym (Flytta) skrev 2016-05-17 11:42:27 följande:
    Göra vadå? Jag har levt efter hans vilja i 7,5år och vill nu leva mitt liv ihop med mina barn och min kärlek?!
    Du vill förstöra relationen mellan era barn o deras pappa för att du är kär ?
    Varför flyttar inte kärleken till er ?
  • Anonym (Flytta)
    BioBonus skrev 2016-05-17 11:19:39 följande:

Gick i väg lite fört snabbt.

Hur har du planerat att lösa barnens umgänge varannan helg utan hans inblandning? Om han motsätter sig flytten så kanske han går med på det om du ser till att sköta alla resor och planering kring detta så att umgänget inte påverkas?

Har som sagt erbjudit honom diverse samarbeten vid hämtning/lämning ,bland annat att mötas halvvägs.
    Han skulle inte ens acceptera om jag så körde dem hem till honom samt hämtade dem för att för honom handlar detta om att stå i vägen för mig och min lycka och inget annat...i dessa 7,5åren har han konstant gjort sitt yttersta för att hindra mig från lycka.
  • Anonym (Flytta)
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-17 11:44:02 följande:
    Du vill förstöra relationen mellan era barn o deras pappa för att du är kär ?
    Varför flyttar inte kärleken till er ?
    Relationen som ibland känns som att han blir påtvingad då han flertalet gånger inte vill ha dem på umgänge för han har fullt upp med jobb och sin nya familj?
    Jag har ingenting här ,inget jobb ,ingen familj eller vänner...kärleken har fast jobb ,hus ,är väldigt nära sin familj osv.
  • Anonym (0o0)

Varför säger du inte till honom att lht e uppsagd å eftersom han vägrar å skriva på kommer barnen få bo hos honom permanent? Säg till honom att de e bäst för barnen för dem har ju allt sitt umgänge där. De där e bara makt spel han håller på med å han har fått som han vill för de låter som du e desperat att få hans namn teckning. Vänder du på de kommer han dra sig ur för han låter inte redo för de där ändå

• Anonym (-/-)
    Anonym (Flytta) skrev 2016-05-17 11:48:47 följande:
    Relationen som ibland känns som att han blir påtvingad då han flertalet gånger inte vill ha dem på umgänge för han har fullt upp med jobb och sin nya familj?
    Jag har ingenting här ,inget jobb ,ingen familj eller vänner...kärleken har fast jobb ,hus ,är väldigt nära sin familj osv.
    Du har inget men barnen har sin pappa vilket bör betyda mer än det kärleken har om du tänker på era barn
  • Anonym (Flytta)
    Anonym (-/-) skrev 2016-05-17 11:51:53 följande:
    Du har inget men barnen har sin pappa vilket bör betyda mer än det kärleken har om du tänker på era barn
    Men jag säger ju att umgänget ej kommer bli lidande...jag har ju tänkt jobba för att det ska fungera som vanligt.
    Han har inte varit med på ett enda utvecklingssamtal ,läkarbesök ,tandläkaren ,skolavslutning ,uppträdanden osv någonsin.
    Så engagerad är han!!
Svar på tråden ang flytt med barn ,pappan vägrar