• Hemlie

Konstiga symtom, gravid?

Hej.

Vanligtvis brukar mina bröst börja göra ont ca 8 dagar innan mens.. Nu har dom inte gjort det. Jag känner ingenting alls i brösten. Nu är det 4 dagar innan bm.

Jag är även otroligt trött och har varit i ca en vecka. Är vanligtvis väldigt trött som person pga olika anledningar.

Känner någon igen det första som symtom på graviditet?

• Svar på tråden Konstiga symtom, gravid?
  • Vegetarianen

Står "bm" för beräknad mens? 

Mina bröst kunde göra väldigt ont inför mens för att en annan månad inte kännas något alls. Och trött kan man ju vara ändå. Av en massa olika anledningar, som du var inne på. Utan att vara gravid.

Har man ens några gravid symtom så tidigt efter en befruktning, innan mensen ens är försenad? När mina tidigaste symtom kom så hade det ändå för min del gått flera veckor efter beräknad mens. 

• Hemlie

Ja jag har hört och läst från många som haft tidiga graviditetssymtom.

ja det skulle stå bim (beräknad icke mens)..

Jag vet att det är några dagar för tidigt för att testa så jag ville bara kolla ifall någon kände igen sig :)

• Vegetarianen

När jag och sambon försökte få barn så letade jag också efter såna tidiga symtom. Tyckte brösten kändes annorlunda (att de tex inte gjorde ont som de brukar innan mens, och att de gjorde mer ont än de brukar) och ibland hade jag inte den värk (mensvärk) jag brukade ha några dagar innan mens. Men la då märke till att min kropp bara var annorlunda från månad till månad utan att jag var gravid.

När jag sedan blev gravid så var det inte såna symtom som kom, utan sen mens och illamående. Men det kan ju vara så så olika. 

Försöker du bli gravid och hoppas på det? 

I så fall skulle jag vänta med att göra ett test tills mensen iaf varit försenad några dagar. Är inte kul att göra tidiga tester när man hoppas och så är de negativa. Försenad mens är ju ett väldigt säkert tecken i de flesta fall. Den kan ju vara försenad av annat också. Men uteblir den inte så är man ju inte gravid iaf. 

Hoppas de blir hur du än hoppas iaf! :)

Svar på tråden Konstiga symtom, gravid?