• Anonym (Hopplös)

Era BÄSTA tips för att komma över någon!

Vet att det antagligen finns tusen sånna här trådar men ge mig och er själva och andra era bästa tips för att komma över någon!!

Mitt ex va inte bra för mig men ändå saknar jag och tänker på skitstöveln! Så som det är nu så fastnar jag i det lilla som va bra. Glömmer sveken, kylan och faktiskt de fysiska övergreppen (inte sexuella) som han utsatte mig för. Känner mig helt störd. Ska det vara såhär?

Hjälp mig att hitta fokus och styrka. Känner mig så svag å ledsen.

• Svar på tråden Era BÄSTA tips för att komma över någon!
  • Anonym (anonym)

Hej!
    Förstår hur du känner, har själv varit i samma situation som dig för några år sen.
    Några tips kan vara att hålla sig sysselsatt så slipper man tänka,
    hitta en ny hobby, gå en kurs och lär dig något nytt, umgås med kompisar. Planera in saker att göra t ex en resa med en kompis eller något annat du gillar.
    För mig tog det ungefär ett år att komma över mitt ex, men det varierar ju mycket beroende på hur länge man var ett par etc.

Tänk på att det finns mycket fisk i havet, och du kan säkert hitta nån annan som är bättre än ditt ex i framtiden !!!!

Lycka till och hoppas allt går bra.

• Anonym (Hopplös)
    Anonym (anonym) skrev 2016-05-18 11:27:13 följande:

Hej!

Förstår hur du känner, har själv varit i samma situation som dig för några år sen.

Några tips kan vara att hålla sig sysselsatt så slipper man tänka,

hitta en ny hobby, gå en kurs och lär dig något nytt, umgås med kompisar. Planera in saker att göra t ex en resa med en kompis eller något annat du gillar.

För mig tog det ungefär ett år att komma över mitt ex, men det varierar ju mycket beroende på hur länge man var ett par etc.

Tänk på att det finns mycket fisk i havet, och du kan säkert hitta nån annan som är bättre än ditt ex i framtiden !!!!

Lycka till och hoppas allt går bra.

Tack för svaret!

Ja alltså jag har så svårt stt komma över att allt känns så orättvist!!! Alla tror att han är så jävla snäll å värsta blyga killen. De skulle bara veta... Alla som han vill framstå som en sån bra kille inför. Fan

Är så arg och ledsen.
  • Anonym (Så här går mina tankar)

Jag behöver också egentlige råd. Har varit olyckligt kär i mitt ex ..pappan till mitt barn i 4 år.

Han har sin andra flickvän efter mig nu. Jag undrar varför jag inte kan komma vidare. Du skriver att han misshandlade dig. Det gjorde mitt ex också. Jag var inte rädd för honom el så men jag fick ett slag i magen en gång så jag riktigt tappade andan. Han brukade höja näven när han blev arg ,och sparka el armbåga till mig i smyg oftast, som att han bara råka sparka till mig. Jag tror att det kan bidra till att göra det svårare, när man blir verbalt nedtryckt och slagen och sedan lämnad. Jag blev hånad och fick höra ofta hur dålig jag var., el det får jag fortfarande höra.

Och jag är kär i honom. Jag tänker på honom varje dag. Jag tänker att han är väldigt snygg och komplex och äkta och lik mitt barn. Så tänker jag på vad han tycker om mig ..att jag är tråkig att jag är missunnsam mot honom att jag borde komma vidare. Han skulle bli glad om jag blev kär i någon ny. Han tycker att jag gör mig till ett offer.

Men jag vill inte må dåligt, jag kämpar varje dag med att försöka bygga upp mig.

Det värsta är att det drabbar mitt barn att ha en ledsen mamma.

Jag bara önskar att jag kunde vakna upp och se på det här klart. Att jag måste äga mig själv. Att mitt liv kan vara bra oavsett vad han tycker.

Jag tror att det är bra att ha lite kontakt så att han inte vet något om ditt liv och kan tycka något om det.

Och fysisk träning är bra för syket.

• Anonym (EX)
    Anonym (Hopplös) skrev 2016-05-18 13:29:56 följande:
    Tack för svaret!

Ja alltså jag har så svårt stt komma över att allt känns så orättvist!!! Alla tror att han är så jävla snäll å värsta blyga killen. De skulle bara veta... Alla som han vill framstå som en sån bra kille inför. Fan

Är så arg och ledsen.
    Har varit lite i samma situation med en lång relation bakom mig där jag verkligen inte blev bra behandlad. Trots att hon betedde sig riktigt illa så har jag ruskigt svårt att komma vidare. Blir ju inle lättere att vi har barn och måste ha viss kontakt. Utåt sett så verkar hon ju hur bra som helst och alla gillar henne men hemma var det något helt annat. Hos mig så väcker det tvivlet om att jag valde att lämna något bra när andra ger sådan possitiv bild av henne och det får mig att tvivla på mitt eget omdömme. Men man får inte glömma det som faktiskt var dåligt och orsaken till uppbrottet trotts att det som tenderar att fastna i minnet är dom små stunder när det var bra.

Och som det skrevs innan så finns det massor med fisk i havet och har nu träffat någon ny och fått en liten inblick i hur en relation faktiskt ska vara.

Fokusera på att läka och hitta tillbaka till dig själv igen och låt det ta lite tid för det blir bättre med tiden.

Svar på tråden Era BÄSTA tips för att komma över någon!