• inix

Bruna flytningar flera gånger. Kan inte sluta vara orolig.

Jag är i v. 12 + 2. Förra veckan fick jag bruna flytningar och fick då göra VUL för gynekologen sa att man alltid ska kolla upp blödningar. VUL var normalt och livmodertappen var helt stängd. Hon sa att jag skulle komma tillbaka om något förändrades.

Igår fick jag persikofärgade flytningar och det började göra ont. Jag fick göra VUL igen som såg normalt ut. Fostret levde och livmodertappen var 3,5 cm lång och stängd.

Idag har jag fortfarande lite ont och fortsätter få bruna flytningar. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, blir så orolig. Kan det verkligen vara normalt? Kan jag andas ut eftersom fostret levde igår?

• Svar på tråden Bruna flytningar flera gånger. Kan inte sluta vara orolig.
  • Fnutte

Jag tror du kan andas ut. Hade också en blödning i fredags (11+2) och den var STOR. Fick göra vul som såg bra ut. De trodde att jag har lättblödande livmodertapp, men fostret påverkas inte. De sa också att jag eventuellt kommer ha fler blödningar framöver men att det inte är något att oroa sig över.

• inix

Åh tack för ditt svar! Känns hoppfullt :)

Men om fostret lever och livmodertappen är helt stängd - visst borde det betyda att blödningen inte heller beror på ett begynnande missfall? Alltså att om blödningen kom från livmodern och var början på ett missfall, då borde livmodertappen vara öppen och fostret borde inte leva?

• Fnutte

Så borde det ju vara. Blödningen kommer säkert från någon annanstans, man blöder ju extra lätt pga skörare slemhinnor.

• anniiee12

Hur gick det sedan för dig ts? Har haft i princip likadant som du nu i ett par veckor, har gjort tre ultraljud och allt sett bra ut. Men paniken stiger varje gång jag ser lite brunt på pappret :(

• frestelsen

Jag hade blödningar i 3 veckor från v 14, hade ont och åkte in på gyn hela tiden. Jag är nu i v 21 och väntar en frisk och pigg pojke som sparkas hela tiden:)

Förstår din oro, boka extra vul hos mvc och pratat med din bm om din oro med. De är skyldig att ta dig på allvar.

Svar på tråden Bruna flytningar flera gånger. Kan inte sluta vara orolig.