• Anonym (Emilia)

rester efter skrapning?

Hej
    Jag fick MA 31/12 o fick cytotec 5/1. Fortsatte plussa fram till april då jag tyckte att det gått lite väl länge. Gick till läkaren o det visade sig att det var massa rester kvar. Gjorde skrapning 11/4. Nu är det 18/5 och jag har fortfarande bruna flytningar. Borde det inte vara över nu? Eller är detta normalt?

• Svar på tråden rester efter skrapning?
  • Anonym (oops)

Oj, varför väntar du så länge på att söka läkare?? Du riskerar ju att bli steril.....

Ring läkare imorgon!

• Bubbel85

Jag fick rester kvar efter skrapningen. Fick äta tabletter i några dagar så livmodern skulle dra ihop sig. Allt gick bra.

• meemelii
    Anonym (oops) skrev 2016-05-18 20:38:35 följande:

Oj, varför väntar du så länge på att söka läkare?? Du riskerar ju att bli steril.....

Ring läkare imorgon!

Jag hade inga som helst tecken på att det var rester kvar då innan skrapningen utan jag gick till läkare pga att testerna inte slutade visa positivt. Vid mitt första missfall plussade jag 9 veckor efter så jag tänkte att jag är väl en sån som gör det....

Alltså jag har inte ont nu, får mensvärk ibland då o då men i övrigt är det bara de bruna flytningarna som aldrig försvinner.

Sen blir man dumförklarad här när man söker vård. Måste i princip ljuga o överdriva för att få komma på läkarbesök tyvärr.
  • meemelii
    Bubbel85 skrev 2016-05-18 21:20:59 följande:

Jag fick rester kvar efter skrapningen. Fick äta tabletter i några dagar så livmodern skulle dra ihop sig. Allt gick bra.

Hur märkte du det?
  • Bubbel85
    meemelii skrev 2016-05-18 21:24:02 följande:

Hur märkte du det?

Precis som för dig, bruna flytningar som inte slutade. De kollar enkelt efter rester med vul så ring gyn. Hoppas allt blir bra snart!
Svar på tråden rester efter skrapning?