• SweetJune

    Två eller tre barn? Hur länge delade barnen rum om de gjorde det?

    Ni som har tre barn, är det stor skillnad från två? För/nackdelar? Om barnen delade rum, hur länge gjorde de det?

    Tack för era svar!

  • Svar på tråden Två eller tre barn? Hur länge delade barnen rum om de gjorde det?
  • Kynisen

    Jag har tre barn flicka -04, pojke-06 och flicka -09.

    Dom två äldsta delade rum från sonen var 1år till 3 år. Sen hade dom egna rum tills dom var 8,6 och 3 år då vi separerade så varannan vecka hos mig delade dom rum alla tre i 2 år sen flytta vi å äldsta dottern fick eget rum då hon var i störst behov av det och bit hos mig på heltid de andra fick dela på det största rummet. Sen har dom under 1år bytt rum hit å dit, tjejerna har dekal, alla hade eget då sonen valde att flytta in i klädkammaren. Sen för ett halvår dedan flyttade vi igen, till hus och då fick dom 4 rum i olika storlekar och en liten hall för tv spel att dela på, då valde dom att sova tillsammans i det största rummet och ha de andra till lek/pyssel/lego osv men sen ett par månader tillbaka har dom tagit varsitt rum och det funkar bäst så och nu är dom 12,10 och 7.

    Så med mitt lååånga inlägg vill jag nog ha sagt, att det beror på barnen hur väl dom kommer överens, om dom vill sova själva eller inte osv. Så även om det finns utrymme för varsitt så kanske dom vill ha ett som sovrum och de andra som lekrum. En får pröva sig fram, å va beredd på att kånka möbler titt som tätt ;)

  • pigglet

    För mig känns det inte som det var så stor skillnad mellan att ha 2 eller 3 barn när de var små.
    Däremot gör det skillnad nu, när de är 9-13 år. Alla vill ha sina intressen och det är en ständig skjutsning mellan olika aktiviteter och kompisar. NU är det lätt att känna att man inte riktigt räcker till, familjen spretar liksom mer nu.

    De delade rum tills vi flyttade för 2 år sedan. Då var alltså barnen 7-11 år.

Svar på tråden Två eller tre barn? Hur länge delade barnen rum om de gjorde det?