Ni som vart gravid flera ggr & både vetat & inte vetat könet
Vad tyckte ni? Ångrade ni att ni tog reda på könet? Eller var det häftigt att veta vem som va i magen?
När jag väntade mitt första barn visste jag inte vad det var (spelade ingen roll) men de andra 2 ggr har jag tagit reda på kön just därför att man kan (det är lättare nu än för 12 år sen) och för att jag är så fruktansvärt nyfiken. Och så är det praktiskt att veta och en överrasking "mindre" när barnet kommer.
Jag föredrar att veta. Har inte ångrat mig.
Med första var jag supersäker på en tjej, inte en tvekan så "visste" fast jag inte visste om man säger så. Med nr 2 var jag lika säker på en till flicka men för att vara lite praktisk ville jag ha det bekräftat och fick så i vecka 25, inte förvånad alls utan bara glad. Nu med nr 3 är jag säker på en kille men vet inte egentligen. Litar på min magkänsla och tror jag har rätt denna gång med. Jag tycker om att veta, oavsett om det är en säker känsla eller vetenskapligt bevisat, då jag tycker man tänker mer personligt om bebisen i magen då. Sen OM man skulle ha fel och inte har kollat säkert så vet man ju att det absolut inte spelar någon roll när den lill* kommer ut ändå
Jag har väl inte varit gravid flera gånger direkt, men 2. Fösta gången visste vi inte könet i förväg och jag var så nyfiken att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Andra gången smygkikade vi och det ångrade vi aldrig för ett ögonblick
Jag tänker smygkika nästa gång ocskså, och nästa... och nästa...
1:a visste jag inte men hade en aning och fick rätt
2:a tog vi reda på könet innan och det ångrade jag inte
Ska nog göra det om det blir någon fler tror jag .
Jag undrar en sak, varför vill man veta? Jag skulle inte vilja det, men har aldrig riktigt tänkt på det ( så jag kan ju ändra mig). Det enda jag ville veta var att allt såg bra ut. Vem som finns i magen vet man ju inte bara för att man vet om könet eller? Vi är väl mer än bara killar eller tjejer? Alla har rätt till sin åsikt, så forsätt att kolla om ni vill.
Med tredje barnet tog vi reda på könet och ångrar INGENTING. Tyckte det var sååå mysigt att veta vad det var för en filur där inne
Jag tyckte det var helt underbart. När jag såg hans snopp blev jag helt OJ. Jag ska ha en pojke. I min mage ligger min lilla kille en liten bebis som är en pojke som jag ska bli mamma till. Varje gång jag kikade på UL korten eller kände en spark tänkte jag min lilla älskade pojke. Och längtan efter honom som redan var så stor som jag trodde den kunde bli blev i samma sekund ännu större .
Jag tror att det blir mer personligt om man vet att det är en liten kille resp. tjej därinne...istället för "den"
vi vet vad som är där inne å för mig känns det jätte bra..men det beror såklart på hur man är i övrigt...jag har haft väldigt svårt att ta till mig graviditeten å varit väldigt negativ...trott att det inte skall gå bra.för mig blir det mycker mer verkligt nu när jag vet att det är en pojk.. känns som om jag förstår det lite mer...det är liksom inte den längre utan han :)
Första gången visste vi inte vad det var, andra gången så tjuvkikade vi och ångrade oss inte alls! Men denna gång så ville jag att det skulle vara en överraskning så då lät vi bli att titta
Detta är vårat tredje barn och denna gång vet vi att vi väntar en liten tös..
Eftersom vi gjorde MKP. Men vid mina tidigare graviditeter har vi inte vetat, så det har blivit underbara överraskningar.. Jag tycker att det är kul att veta, men samtidigt är ju en del av spänningen borta.... Ja, det är både OK...
Jag har två barn sen innan och har inte tagit reda på könet med dom men ändå varit helt säker i slutet mot graviditeten. det har stämt.
Idag var vi inne på ul i vecka 27 (pga stort SF-mått) och fick reda på att vi ska få en liten tjej. Det känns så mysigt och både jag och min man har haft ett fånigt leende på läpparna sen dess. Det känns jättebra att veta. Samtidigt funderaqr jag nu på vad konstigt det skulle bli om dom sett fel och det istället kom ut en kille. Snopet liksom.
Tog inte reda på 1:a. Men har tagit reda på 2:a o 3:e, men har låtit det vra överraskning för alla andra..har tyckt det varit mysigt och veta och kunna smyghandla till ett visst kön. Inte ångrat en sekund!
Jag visste inte könet med första barnet (pojke) men vet med det här barnet (också pojke). Det känns annorlunda att veta, inte bättre eller sämre, bara annorlunda. Men jag tror framför allt det beror på att jag redan har ett barn och vet hur underbar han är!
Får vi fler barn kommer vi ta reda på kön då också. Men det är kul att veta både hur det är att veta och inte veta.
Kram Inna
Ex animo - du svarade ju på din fråga själv
"Vem som finns i magen vet man ju inte bara för att man vet om könet eller? Vi är väl mer än bara killar eller tjejer?"
Det är ju just det, jag ville veta vilket kön det är i magen (väntar en kille), men det tar ju inte alls bort "överaskningen" eftersom man fortfarande inte vet VEM det är, det är ju en liten individ inte bara ett kön. Tyckte mest att det var praktiskt att veta, dessutom känns det mer "verkligt" nu.
nr 1 fick jag veta kön på tillväxt UL i v 34.
nr 2 ville inte BM berätta vid UL
nr 3 ville Bm heller inte berätta vid UL
nr 4 sa Bm kanske en pojke men inga garnatier
nr 5 var jag på speciellt könsUL
nr 6 BM berättade redan på 18 v UL att det är en flicka, har dock tid för könsUL 22mars .
hoppsan glömde skirva att jag vill absolut veta !!!!!