Exets nya sinnesjukt sotis, går ut över barnen.
Mitt x kommer inte till hallen och möter mig när jag lämnar mina barn där, jag tycker det är så nonchalant men nu har han berättat hur svartsjuk hans fru är, så nu tror jag att hon tolkar kontakt, att han vill komma ut och prata som att han är intresserad av mig. Jag hade gärna velat stämma av, speciellt idag eftersom det är vår dotters 3e dygn av kräkning och diarré. I stället kommer bara frun, som inte kan svenska, och faster till dörren.
Nu har han sagt att han inte kan passa barnen åt mig när jag jobbar elr ska göra något. fast han vill, för att hon tror att han tar min sida då. Jag är ensamstående och frågar såklart deras pappa först! Barnen vill vara där och han vill ha dem. Men det är visst inte ok att vi pratar, smsar eller träffas, men hur ska vi då kunna samarbeta om barnen?
Ska jag vända mig till henne i stället för deras pappa? Dom är gifta sedan 2 år och har en 1 åring, vilket slags hot kan jag vara.? Hon är jättetrevlig och bjuder in mig om han inte är hemma, men är han där är hon kort mot mig. Så konstigt. Vad ska man göra? Ska jag spela med i det här larviga spelet och bara höra av mig till honom i nödsituationer, eller ska jag fortsätta kontakta honom som vanligt. Så tråkigt för vi kommer bra överens. Han säger att han vill samarbeta men orkar med några bråk. Så då anpassar han sig hellre efter henne än att samarbeta som förut.