Mitt tips är att välja en bok som är ganska tunn. Av erfarenhet vet jag att man inte hinner/orkar fylla i, så när det är lagom "lite" att fylla i, blir det gjort.
Tex är vi tre syskon. Det äldsta syskonet har en nästan helt ifylld bok, medan jag och mellansyskonets är halvfyllda. Kanske beror det på vår ålder, eller så beror det på att storebrorsans bok var tunnare än våra.
Med mina barn så rådde min mamma mig följaktligen att köpa tunna böcker och ja, det var rätt tips. Har nästan hunnit med "allt" i den tunnare boken, medan den tjockare har flera sidor som inte fyllts i.
Ena barnet har en bok som heter "Första året med dig" som har rara bilder med igelkottar. Där har jag saknat lite "rutor" eller sidor mellan texten för foton. Jag har klistrat in små bilder själv där det passat. Detta är den kortare av dem
Det andra barnet ha "Bästa boken om mig". Den är för tjock i mitt tycke, så där har jag inte hunnit fylla i och ligger alltså helt i ofas, och det är uppenbart att det kommer vara sidor jag inte fyllt i kvar i den. (den fick vi i gåva)