• Anonym (undrande)

Hjälp mig förstå killen som hör av sig allt mindre!

Hej!

Jag träffade en kille online för ett par månader sen. Vi började prata och pratade mycket och ofta, och efter några veckor (ganska exakt en månad sen) bestämde vi oss att ses. Dejten var super, vi klickade och direkt efter fick jag ett sms som sa att det var en av dem bästa dejterna han har varit på.

Vi fortsatte att hålla väldigt tajt kontakt, han var den som tog mest initiativ att höras, från morgon till kväll. Han har också tagit initiativ till att ses nästan alla gångerna och det har blivit väl 7-8 dejter i dagsläget, allt från promenader, via aktivitetsdejter, middagar och ett par dejter med avslut i sängen.

Han fortsätter höra av sig och han fortsätter att vilja ses, men... Det är inte som i början. Förut kunde han skicka allt, från bilder på mat, till konstiga nyheter och godnattssms, nu är det mer för att checka läget på kvällen, svaren kommer inte så fort och är inte lika långa och positivt laddade. Vi hade en mycket trevlig dejt igår (utan sex) och jag fick inte höra något, så jag bestämde mig att skicka ett tack-för-igår-sms. Responsen var visserligen väldigt positiv, att han hade väldigt trevligt och kunde inte vänta tills nästa gång för att hålla om mig, men även han själv påpekade att "jag hade tänkt själv att smsa och kolla om du hade kommit hem ordentligt och tacka för igår, men jag glömde".

Och jag förstår mig inte på det! Jag försökte lätt och oanklagande påpeka att det inte har blivit lika mycket sms och då fick jag höra att  "det är mycket på jobbet nu", men jag menar på kvällarna och helgerna är det väl knappast jobb? Vi har verkligen bra tid när vi ses och inget är konstigt och jag vill inte förstöra stämningen och full av osäkerhet fråga "varför smsar du mig inte lika mycket längre?!". Men jag undrar så mycket... Om man gillar en person som man vill träffa, tänker man inte på den ofta och vill skicka lite mysiga sms som det var i början (de första 2 veckorna)? Vad bör jag göra? Vad tycker ni att det låter som?  

• Svar på tråden Hjälp mig förstå killen som hör av sig allt mindre!
  • fae

Tycker det låter som ett svalnat intresse, av någon anledning som inte går att spekulera i. Du har ju fått ett svar, hans svar, på varför. Där hade jag backat. Är han intresserad så hör han av sig.

• Anonym (undrande)
    fae skrev 2016-05-20 23:31:06 följande:

Tycker det låter som ett svalnat intresse, av någon anledning som inte går att spekulera i. Du har ju fått ett svar, hans svar, på varför. Där hade jag backat. Är han intresserad så hör han av sig.

Jomen det känner jag också. Och det var exakt vad jag tänkte, men det var alltså inte nu jag frågade, utan ett par veckor sen. Och tänkte "nu kommer han sluta höra av sig", men förutom efter gårdagens dejt, så hör ju han av sig varje dag... Skulle en kille utan intresse göra så? Kanske det och jag bara är för naiv för att inse detta...
  • fae
    Anonym (undrande) skrev 2016-05-20 23:46:54 följande:

Jomen det känner jag också. Och det var exakt vad jag tänkte, men det var alltså inte nu jag frågade, utan ett par veckor sen. Och tänkte "nu kommer han sluta höra av sig", men förutom efter gårdagens dejt, så hör ju han av sig varje dag... Skulle en kille utan intresse göra så? Kanske det och jag bara är för naiv för att inse detta...

Aha, nja då lutar det väl mer åt att han inte vill bryta men inte är dösugen heller. Han träffar flera?
  • Anonym (undrande)
    fae skrev 2016-05-20 23:50:44 följande:

Aha, nja då lutar det väl mer åt att han inte vill bryta men inte är dösugen heller. Han träffar flera?

Jo det har jag nog också tänkt. Alltså faan! När han skrev så mycket var jag nästan lite irriterad, men ville ändå inte spela svår, så jag gav in och var med i sms-spelet alldeles för mycket. Nu när det har vänt blir jag ju givetvis irriterad åt andra hållet, för att jag har börjat tycka om honom!

Kan man någonsin vända svalnat intresse? Eller är det bara att kasta in handduken nu och avsluta innan han gör det och gör mig ledsen?
  • Anonym (Agnes)

Herregud, jag tycker synd om killen.

Hur han än gör blir det fel. 

• fae
    Anonym (undrande) skrev 2016-05-20 23:55:11 följande:

Jo det har jag nog också tänkt. Alltså faan! När han skrev så mycket var jag nästan lite irriterad, men ville ändå inte spela svår, så jag gav in och var med i sms-spelet alldeles för mycket. Nu när det har vänt blir jag ju givetvis irriterad åt andra hållet, för att jag har börjat tycka om honom!

Kan man någonsin vända svalnat intresse? Eller är det bara att kasta in handduken nu och avsluta innan han gör det och gör mig ledsen?

Jag tänker att du får avgöra vilken nivå av kontakt och hur den ser ut som gör dig gladast, möter han inte det, vilket han inte gör, så är det nog bäst att backa och hitta någon som det känns mer balanserat med s a s. Dvs om han inte ger dig det du vill ha så finns väl ingen anledning att klamra dig fast vid just honom.
  • Anonym (Också  undrande)

Hahaha! Dejtar vi samma kille? Här sitter en med samma frågor! Kommer följa tråden med spänning.

• Anonym (undrande)
    Anonym (Också undrande) skrev 2016-05-21 00:27:21 följande:

Hahaha! Dejtar vi samma kille? Här sitter en med samma frågor! Kommer följa tråden med spänning.

Jadu, tänk om vi gör det, haha! Skulle förklara så mycket ;)
  • Anonym (Ilss)

Det kanske blivit för intensivt för honom, han kanske bara vill dämpa tempot lite?

• Anonym (Spontan)

Min första tanke som slår mig när jag läser denna trådstart är att du verkar tråkig att ha o göra med då du själv skriver att alltid är det han som skrivit/hittat på. Därav ett svalnat intresse från hans sida.

• Grus grus

Men vänta lite här nu. Han hör fortfarande av sig varje dag? Och du klagar på svalnat intresse? Det är inte svalnat intresse, det är bara att han inte messar om minsta lilla sak längre. Hur länge orkar man hålla på med sånt egentligen? Tycker absolut inte att detta är något att säga till honom om. Men visst, om du fortfarande messar i samma intensitet, så kan han ju känna sig jagad. Jag hade backat och gjort som han: njutit av era härliga dejter och hörts av en stund varje kväll innan läggning exempelvis. Händer något speciellt under dagen, kan du ju alltid spara det till när ni har er stund när nu messar.

Går det fyra-fem dagar och han bara svarar artigt på dina mess utan att själv börja någon gång med mess, och han får svårt att hitta tid till dejt, då pratar vi om svalnat intresse.

Ha det gott!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (undrande)
    fae skrev 2016-05-20 23:59:16 följande:

Jag tänker att du får avgöra vilken nivå av kontakt och hur den ser ut som gör dig gladast, möter han inte det, vilket han inte gör, så är det nog bäst att backa och hitta någon som det känns mer balanserat med s a s. Dvs om han inte ger dig det du vill ha så finns väl ingen anledning att klamra dig fast vid just honom.

Jo jag vet, fast samtidigt är jag väldigt rädd att det kanske inte alls är som jag tror och att jag kanske "förlorar" en bra, potentiell kille.
    Anonym (Ilss) skrev 2016-05-21 00:36:10 följande:

Det kanske blivit för intensivt för honom, han kanske bara vill dämpa tempot lite?

Det har jag också tänkt på... Men jag vet inte vad jag ska göra! Ska jag bara vänta och se vad som händer (samtidigt som det bara äter mig upp från inombords...) eller om jag ska vara rak och faktiskt prata om det (men är rädd för att inte skrämma iväg honom!)
  • Anonym (undrande)
    Grus grus skrev 2016-05-21 00:37:44 följande:

Men vänta lite här nu. Han hör fortfarande av sig varje dag? Och du klagar på svalnat intresse? Det är inte svalnat intresse, det är bara att han inte messar om minsta lilla sak längre. Hur länge orkar man hålla på med sånt egentligen? Tycker absolut inte att detta är något att säga till honom om. Men visst, om du fortfarande messar i samma intensitet, så kan han ju känna sig jagad. Jag hade backat och gjort som han: njutit av era härliga dejter och hörts av en stund varje kväll innan läggning exempelvis. Händer något speciellt under dagen, kan du ju alltid spara det till när ni har er stund när nu messar.

Går det fyra-fem dagar och han bara svarar artigt på dina mess utan att själv börja någon gång med mess, och han får svårt att hitta tid till dejt, då pratar vi om svalnat intresse.

Ha det gott!

Ååh jag blir så förvirrad! Så mycket olika åsikter och det är precis sådant som dykt upp i mitt huvud också.

Sedan vi började träffas har vi väl inte hört alls på max två dagar och han börjar det mesta. Men ändå, det är sådan skillnad, så såklart börjar man undra! Samtidigt så har han bokat upp hela dagar för mig ibland och ändrat sina pla er för att möta mig. Ändå finns det tviveltankar... Att dejta är för jobbigt!
  • Grus grus
    Anonym (undrande) skrev 2016-05-21 00:46:31 följande:

Ååh jag blir så förvirrad! Så mycket olika åsikter och det är precis sådant som dykt upp i mitt huvud också.

Sedan vi började träffas har vi väl inte hört alls på max två dagar och han börjar det mesta. Men ändå, det är sådan skillnad, så såklart börjar man undra! Samtidigt så har han bokat upp hela dagar för mig ibland och ändrat sina pla er för att möta mig. Ändå finns det tviveltankar... Att dejta är för jobbigt!

Tror att du bara måste slappna av lite. Och även om det är olika åsikter i tråden, så trodde jag också först att det kanske var svalnade intresse, tills jag läste att han fortfarande hör av sig varje dag. Och det är inte minskat intresse. Alls. Dejtande är svårt. Det bästa du kan göra är som sagt att försöka slappna av lite och göra som jag skrev i första inlägget. Det kommer säkert bli bra!
  • fae

Fast en person som går från att messa dagligen om allt och inget till att inte ens höra av sig efter senaste dejten verkar ha svalnat av.

• Grus grus
    fae skrev 2016-05-21 00:53:01 följande:

Fast en person som går från att messa dagligen om allt och inget till att inte ens höra av sig efter senaste dejten verkar ha svalnat av.

Fast det var ju samma kväll efter dejten. Dagen efter hördes de ju igen. Tror att det är lugnt! Det återstår ju att se helt enkelt.
Svar på tråden Hjälp mig förstå killen som hör av sig allt mindre!