Hjälp mig förstå killen som hör av sig allt mindre!
Hej!
Jag träffade en kille online för ett par månader sen. Vi började prata och pratade mycket och ofta, och efter några veckor (ganska exakt en månad sen) bestämde vi oss att ses. Dejten var super, vi klickade och direkt efter fick jag ett sms som sa att det var en av dem bästa dejterna han har varit på.
Vi fortsatte att hålla väldigt tajt kontakt, han var den som tog mest initiativ att höras, från morgon till kväll. Han har också tagit initiativ till att ses nästan alla gångerna och det har blivit väl 7-8 dejter i dagsläget, allt från promenader, via aktivitetsdejter, middagar och ett par dejter med avslut i sängen.
Han fortsätter höra av sig och han fortsätter att vilja ses, men... Det är inte som i början. Förut kunde han skicka allt, från bilder på mat, till konstiga nyheter och godnattssms, nu är det mer för att checka läget på kvällen, svaren kommer inte så fort och är inte lika långa och positivt laddade. Vi hade en mycket trevlig dejt igår (utan sex) och jag fick inte höra något, så jag bestämde mig att skicka ett tack-för-igår-sms. Responsen var visserligen väldigt positiv, att han hade väldigt trevligt och kunde inte vänta tills nästa gång för att hålla om mig, men även han själv påpekade att "jag hade tänkt själv att smsa och kolla om du hade kommit hem ordentligt och tacka för igår, men jag glömde".
Och jag förstår mig inte på det! Jag försökte lätt och oanklagande påpeka att det inte har blivit lika mycket sms och då fick jag höra att "det är mycket på jobbet nu", men jag menar på kvällarna och helgerna är det väl knappast jobb? Vi har verkligen bra tid när vi ses och inget är konstigt och jag vill inte förstöra stämningen och full av osäkerhet fråga "varför smsar du mig inte lika mycket längre?!". Men jag undrar så mycket... Om man gillar en person som man vill träffa, tänker man inte på den ofta och vill skicka lite mysiga sms som det var i början (de första 2 veckorna)? Vad bör jag göra? Vad tycker ni att det låter som?