• Äldre 21 May 08:05
    1813 visningar
    3 svar
    3
    1813

    Lägenhet

    lägenheten kontraktet det bara på mitt namn, men mi flickan vill att jag ska ämnar huset, eftersom hon har tre barn, men två är inte mina, hon har knonafogaden alltid haft ekonomiska problem. Jag vill inte ge huset. Hon vill sluta förhållande med mig och hon hon vill ska ge hon min lägenheten och alt.. Jag vill inte dårfor hon gick till social att pratar dåliga säker om mig.. Jag tror social måste hjäl henne..


    Deda
  • Svar på tråden Lägenhet
  • Äldre 21 May 08:38
    #1

    Är det ett hus eller en lägenhet eller både ett hus och en lägenhet? Äger du huset/lägenheten ska du såklart inte ge bort den till henne.

  • Anonym (nja)
    Äldre 21 May 09:15
    #2

    Är det en hyreslägenheter och båda är folkbokförda på adressen så kan hon få lägenheten vid en bodelning om hennes behov är större än dina, även om du står på kontraktet.

  • Äldre 21 May 11:24
    #3
    Anonym (nja) skrev 2016-05-21 09:15:33 följande:

    Är det en hyreslägenheter och båda är folkbokförda på adressen så kan hon få lägenheten vid en bodelning om hennes behov är större än dina, även om du står på kontraktet.


    Precis. Är det en hyresrätt kanske hon har större behov av den pga barnen och då kan hon få den istället för ts.
Svar på tråden Lägenhet