• Loppan84

Mage borta v.18?

Hej,

Fick ordentligt synlig mage i v.15. Mellan v.7-15 var magen också ganska stor men då pga svullen mest. I v.15 blev den hård och stod ut mer som en riktig gravidmage. Därefter har den varit ungefär lik i ca 3 veckor (växt något sista veckan). Men idag så har den plötsligt bara försvunnit, ser nästan ut som innan jag blev gravid - alltså mindre än den varit sen vecka 7 typ.

En liten röst säger till mig att nått kan va fel med bebisen men innerst inne känns det mer som att saker flyttat på sig så livmodern får bättre plats inne i kroppen och inte behöver stå ut så mycket. Låter det rimligt? Har haft en del ligament- och fogsmärtor samt typ växtvärk och hugg i livmodern sista veckan så har haft en känsla av att saker flyttar sig liksom.

Någon som har någon förklaring? Tror INTE det är tarmar som varit svullna helt till nu, både kändes och säg annorlunda ut när tarmarna bara va svullen i början och när det va gravidmage som syntes.

• Svar på tråden Mage borta v.18?
  • Iowhannah

Det låter väldigt troligt att inälvor och annat har anpassat sig och gett plats åt den växande livmodern :) Du har väl snart tid för RUL? Då får du iaf se om din lilla oro är befogad, men det tror jag inte att den är.

Grattis till graviditeten! :D

• Loppan84
    Iowhannah skrev 2016-05-21 12:02:48 följande:

Det låter väldigt troligt att inälvor och annat har anpassat sig och gett plats åt den växande livmodern :) Du har väl snart tid för RUL? Då får du iaf se om din lilla oro är befogad, men det tror jag inte att den är.

Grattis till graviditeten! :D

Rul på torsdag så det är skönt!

Tack <3
Svar på tråden Mage borta v.18?