• Anonym (ONT)

Bitestikelinflammation??

Har du haft denna helvetes sjukdom i 3 veckor. Gått på antibiotika och antiinflammatorisk tills jag nu fått magkatarr av skiten.

Hur länge ska det ta att bli bra?! Otroligt begränsande fysiskt och psykiskt..
    Har googlat frenetiskt och det finns folk som haft det i månader/år !!

Min inflammation är inte pga någon könssjukdom eller infektion utan den har bara så fint magiskt etablerat sig på det mest olämpliga stället.

Någon har som kan dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Bitestikelinflammation??
  • Anonym (Har haft det)
    Anonym (ONT) skrev 2016-05-21 16:33:11 följande:

Har du haft denna helvetes sjukdom i 3 veckor. Gått på antibiotika och antiinflammatorisk tills jag nu fått magkatarr av skiten.

Hur länge ska det ta att bli bra?! Otroligt begränsande fysiskt och psykiskt..

Har googlat frenetiskt och det finns folk som haft det i månader/år !!

Min inflammation är inte pga någon könssjukdom eller infektion utan den har bara så fint magiskt etablerat sig på det mest olämpliga stället.

Någon har som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag fick det som 14 åring.....

Blev akutopererad direkt!

Hade problem i 2-3 dagar till ja besökte akuten

Har aldrig hört talas om att man löser detta med penicillin?

Orsaken är oftast att bitestikeln hamnat i kläm eller vridit runt.

Jämförbart med en blindtarms inflammation

Tycker nog du bör besöka läkare snarast.
  • Anonym (ONT)
    Anonym (Har haft det) skrev 2016-05-21 16:42:04 följande:
    Jag fick det som 14 åring.....

Blev akutopererad direkt!

Hade problem i 2-3 dagar till ja besökte akuten

Har aldrig hört talas om att man löser detta med penicillin?

Orsaken är oftast att bitestikeln hamnat i kläm eller vridit runt.

Jämförbart med en blindtarms inflammation

Tycker nog du bör besöka läkare snarast.

Jag tror vi pratar om två olika saker. Det jag misstänker du haft är pungvred vilket är som du säger när det har vridit sig. Vilket mycket riktigt är riktigt akut då det kan vrida sig så pass att det stryper blodflödet helt till testikeln och i sin tur dödar kulan om man inte opererar snabbt nog..

Har gjort ultraljud för att bekräfta inflammationen och försäkra om att det inte är pungvred..

• Anonym (Har haft det)
    Anonym (ONT) skrev 2016-05-21 16:50:24 följande:

Jag tror vi pratar om två olika saker. Det jag misstänker du haft är pungvred vilket är som du säger när det har vridit sig. Vilket mycket riktigt är riktigt akut då det kan vrida sig så pass att det stryper blodflödet helt till testikeln och i sin tur dödar kulan om man inte opererar snabbt nog..

Har gjort ultraljud för att bekräfta inflammationen och försäkra om att det inte är pungvred..

Okej det stämmer bra det! Det var detta problem ja hadde.

Då får ja hoppas att det går över snabbt för din del...

Låter inge roligt!
  • playsome

Har precis haft/blivit av med bitestikelinflamation. Fick först en antibiotika kur men den kom tillbaka ganska snart efter att den var klar. Efter andra kuren verkar den vara borta. Det har gått tre veckor nu.

Jag fick inflammationen som en bieffekt av förträngning i urinröret.

• Anonym (ONT)
    playsome skrev 2016-05-22 00:14:36 följande:

Har precis haft/blivit av med bitestikelinflamation. Fick först en antibiotika kur men den kom tillbaka ganska snart efter att den var klar. Efter andra kuren verkar den vara borta. Det har gått tre veckor nu.

Jag fick inflammationen som en bieffekt av förträngning i urinröret.

Tog det tre veckor för dig totalt från diagnos till att bli frisk? Har kollat upp urinrörsförträngning och symptomen stämmer kanske bra in på mig.. Hur kollade du upp det och hur gjorde du för att bli kvitt förträngningen?

Tack!
  • Anonym (hängpungen)

Haft det ett par ggr, och visst är det ett helvete.
    Jag åt också de medicinerna och blev lös i magen av det.
    För mig gick det över på ett par veckor.
    Hoppas jag aldrig får skiten igen.

• Anonym (ONT)

Ja visst är det värdelöst! Har haft det nu i 5 veckor..

Svar på tråden Bitestikelinflammation??