• Äldre 21 May 18:16
    3267 visningar
    4 svar
    4
    3267

    Värk i högra äggstocken och ingen mens.

    Jag har PCOS men har alltid haft mens trots det. Vi försöker bli med barn och har aktivt försökt i två år. Jag är ordinerad letrozol och tog min fjärde kur förra mensen. Nu är min mens två veckor sen och jag har inte tecken alls på att den ska vara på väg. Jag har en smärta i högra äggstocken som kommer och går. Har tagit säkert hundra gravtest men alla visar negativt. Någon som haft likadant eller vet vad det kan handla om? Finns det fortfarande chans att jag kan vara gravid trots att testen visar negativt?

  • Svar på tråden Värk i högra äggstocken och ingen mens.
  • Äldre 21 May 22:50
    #1

    Jag är i exakt samma sits. Min mens är försenad 2 veckor på måndag. Gjorde insemination den 25:e april. Har försökt att bli gravid i 1.5 år med hjälp av pergo och gonal-f. Gjort två inseminationer. Varje gång har jag fått en blödning efter misslyckad befruktning, men inte denna gång. Negativt på testerna och barnmorskan från kliniken ville inte ta in mig för ultraljud, då enligt henne, är testen säkra och visar rätt. HOn ville att jag skulle börja äta provera tabletter för att skapa en mens.Idiotiskt. Jag vill ej ta sådana om jag inte är 100% säker att jag ej är gravid.

    Ringde upp samma klinik dagen efter och pratade med en annan barnmorska och hon ville undersöka mig om min mens inte dykt upp den 27 maj för att göra ett ultraljud. Fårgade henne om hon rekommenderade mig att ta provera innan ultraljud och hon sa nej. Förklarade då vad hennes kollega hade sagt och att jag var upprörd över hennes bemötande.

    Så nu är det bara att vänta och se om den dyker upp innan den 27 maj eller om den fortsätter att utebli.


    Hoppas vi båda är gravida. Håller tummarna för oss.

  • Äldre 21 May 23:23
    #2
    Wilja87 skrev 2016-05-21 22:50:34 följande:

    Jag är i exakt samma sits. Min mens är försenad 2 veckor på måndag. Gjorde insemination den 25:e april. Har försökt att bli gravid i 1.5 år med hjälp av pergo och gonal-f. Gjort två inseminationer. Varje gång har jag fått en blödning efter misslyckad befruktning, men inte denna gång. Negativt på testerna och barnmorskan från kliniken ville inte ta in mig för ultraljud, då enligt henne, är testen säkra och visar rätt. HOn ville att jag skulle börja äta provera tabletter för att skapa en mens.Idiotiskt. Jag vill ej ta sådana om jag inte är 100% säker att jag ej är gravid.

    Ringde upp samma klinik dagen efter och pratade med en annan barnmorska och hon ville undersöka mig om min mens inte dykt upp den 27 maj för att göra ett ultraljud. Fårgade henne om hon rekommenderade mig att ta provera innan ultraljud och hon sa nej. Förklarade då vad hennes kollega hade sagt och att jag var upprörd över hennes bemötande.

    Så nu är det bara att vänta och se om den dyker upp innan den 27 maj eller om den fortsätter att utebli.

    Hoppas vi båda är gravida. Håller tummarna för oss.


    Jag tror jag också borde ringa gyn åtminstone och höra. Va skumt egentligen och hur fan kan hon be dig ta provera utan att vara säker? Va dåligt.

    Skriv gärna här hur det gick för dig sen. Har du ont i äggstockarna?

    Håller tummar och tår för oss!!
  • Äldre 22 May 16:29
    #3
    traxxie skrev 2016-05-21 23:23:27 följande:
    Jag tror jag också borde ringa gyn åtminstone och höra. Va skumt egentligen och hur fan kan hon be dig ta provera utan att vara säker? Va dåligt.

    Skriv gärna här hur det gick för dig sen. Har du ont i äggstockarna?

    Håller tummar och tår för oss!!

    Ja ring gyn men va din "egna läkare" och lite inte helt på vad dom säger. Har haft mycket problem med mina läkare. Allt från att dom inte fyllt i journalen så jag fått fel behandlingar till att dom ger en fel "diagnos" och medicin. Så var på dom.

    Jag har konstant mensvärk med mer eller mindre hugg. Varit trött och illamående från och till. Kanske inbillning, kanske inte. Men jag vill i alla fall vara säker på att jag inte är gravid förrän jag inleder nästa behandling.

    Jag ska ringa dit på fredag om jag fortfrande inte fått min mens. Så då skriver jag och berättar vad dom sa och även vad som sågs på ultraljud. 


    Måste finnas enförklaring till utebliven mens... 


    Hur mår du ?

  • Äldre 22 May 20:42
    #4
    Wilja87 skrev 2016-05-22 16:29:18 följande:

    Ja ring gyn men va din "egna läkare" och lite inte helt på vad dom säger. Har haft mycket problem med mina läkare. Allt från att dom inte fyllt i journalen så jag fått fel behandlingar till att dom ger en fel "diagnos" och medicin. Så var på dom.

    Jag har konstant mensvärk med mer eller mindre hugg. Varit trött och illamående från och till. Kanske inbillning, kanske inte. Men jag vill i alla fall vara säker på att jag inte är gravid förrän jag inleder nästa behandling.

    Jag ska ringa dit på fredag om jag fortfrande inte fått min mens. Så då skriver jag och berättar vad dom sa och även vad som sågs på ultraljud. 

    Måste finnas enförklaring till utebliven mens... 

    Hur mår du ?


    Ja jag tänker att antigen så är man gravid eller så spökar mensen för att man hoppats för mycket.

    Jag mår bra förutom lite värk i höger äggstock då och då, ibland smått dov värk i hela tjejmagen, blivit tjock i bihålorna idag, lite snuvig men inte rinnigt annars känner jag inget speciellt :/

    Knäppt att jag skulle hoppas på lite illamående eller andra tecken. Haha
Svar på tråden Värk i högra äggstocken och ingen mens.