• Rosa84

Hiss problem med barnvagn? Hjälp!

Hej!

Jag har beställt en Emmaljunga super Viking för några månader sedan men nu har jag flyttat och som höggravid kom jag på herregud hissen!!!

Svettig gick jag ut och mätte 85 längd (så slår hissdörren i nästan) och 75 bred!

Har inga möjligheter att ställa vagnen någon annanstans än inne hos mig så hissen är superviktig bor på 5 våningen...

Jag hittar inga mått riktigt som jag kan använda mig av, hjälp! Är det någon som kan hjälpa mig med måtten?

Jag hinner kanske kunna beställa en annan herregud vilken katastrof!!

• Svar på tråden Hiss problem med barnvagn? Hjälp!
  • Namnlös2015

Måtten finns på emmaljungas hemsida.

Längd 79

Bredd 57

Låna hem en vagn från ÅF och prova?

• Ramborg

Skaffa en annan vagn, så slipper du svettas. Babyzen yoyo har en spädbarnsinsats numera.

42.
  • Rosa84
    Namnlös2015 skrev 2016-05-22 07:58:52 följande:

Måtten finns på emmaljungas hemsida.

Längd 79

Bredd 57

Låna hem en vagn från ÅF och prova?

De mått har jag sett men inkluderar det handtag och hjul eller bara liggdelen?

Nu bor jag inte i Sverige tyvärr så här lånar man inte ut vagnar
  • Rosa84

Det är ingen möjlighet att gå med mitt barn och vagn 5 våningar upp desvärre..

Och verkligen inte om vi också bär på påsar och dyl

JagOchKulan skrev 2016-05-22 09:20:39 följande:

Inga trappor?

Vi har ingen hiss och kommer få gå upp med den

• Björckan

Hej. Nej det här är ingen katastrof...

Vi hade en stor gammal emmaljunga i en pytteliten hiss. Det gick bra när vi fällde in handtaget på barnvagnen och klämde in en person vid sidan om. (Två pers gick också men då var det riktigt trångt)

Om vagnen verkligen inte går in så skaffar du en annan mindre vagn... det är inte svårare än så faktiskt. :)

• Liten2016

Vad du kanske får göra är att ta av liggdelen och fälla ihop vagnen för att ställa den på högkant inne i hissen. Du kan ju testa det iaf. Och babyzen yoyo är nog inget alternativ om du köpt en Emmaljunga Super Viking, den är ju nästan som en dockvagn i jämförelse. Men du kan ju kolla på den så klart.

• Det kommer bli bra

Med emmaljungan kan du ju vinkla upp handtaget. Och själv stå inklämd vid sidan. Ett annat tips är att lyfta vagnen uppåt i vinkel så får man själv plats bakom vagnen. Eller åka med liggdel och chassi separat.

Med de måtten på hissen borde det gå riktigt bra med alla föreslagna alternativ.

• Physalis

Du kan ju också skaffa dig en bärsele eller sjal att bära barnet i, så kan vagnen vara ihopfälld i hissen om den inte får plats.

Svar på tråden Hiss problem med barnvagn? Hjälp!